Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fra den gamle kuvert - 1

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/4 2011, 14:37 (4792 dage siden)
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 28/4 2011, 14:59

Jeg har en gammel kuvert med nogle jernbanebilleder. Det er billeder, som jeg i årenes løb har fået foræret af forskellige mennesker, fordi de vidste, at jeg "jo interesserede mig for jernbaner", som de sagde, mens de kiggede lidt overbærende på mig og rakte mig billederne.

Vi lægger ud med et billede, som angiveligt er fra Aalborg i 1915. Måske Forum kan "litra-fæstne" vognen. Teksten bag på billedet er anført nedenfor.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Aalborg 1915. Ludvig Jensen, Færgegaard, Thomsen, Abildstoft. (Det fremgår ikke, om det er "fra venstre" eller "fra højre"). Fotograf: Ukendt. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

Fra den gamle kuvert - 1

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 28/4 2011, 15:28 (4792 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg har en gammel kuvert med nogle jernbanebilleder. Det er billeder, som jeg i årenes løb har fået foræret af forskellige mennesker, fordi de vidste, at jeg "jo interesserede mig for jernbaner", som de sagde, mens de kiggede lidt overbærende på mig og rakte mig billederne.

Vi lægger ud med et billede, som angiveligt er fra Aalborg i 1915. Måske Forum kan "litra-fæstne" vognen. Teksten bag på billedet er anført nedenfor.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Aalborg 1915. Ludvig Jensen, Færgegaard, Thomsen, Abildstoft. (Det fremgår ikke, om det er "fra venstre" eller "fra højre"). Fotograf: Ukendt. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.


-----

Når man nu scanner et så gammelt, og så flot foto, --hvorfor så ikke vise det lidt respekt og bruge EET sekund mere, og scanne det "retvendt" ind, så lodret er lodret og vandret er vandret ??? og ikke bare "kaste" det ind ! ! !

Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Fra den gamle kuvert - 1

af Niels Munch, 28/4 2011, 15:44 (4792 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Kære Thomas,

Har grundet lidt over vognen og sammenlignet den med APB-DRM skitser.

Signalementet er fra højre (på foto): Ingen synlig kasse i gavl til bremsesving, 1 vinduesfelt, 1 kukkassefelt, skydedør, 2 felter dækket af skydedør, 1 felt mere synligt uden vindue (formentlig 3 smallere felter mere, heraf 1 givetvis med vindue).

Allerede den synlige del kan jeg kun få til at passe med FFJ E 166:

[image]

Så det må være mit beskedne bud!

M.v.h.
Niels

Avatar

Fra den gamle kuvert - 2

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 2/5 2011, 11:52 (4788 dage siden) @ Niels Munch

Tak til Niels for konstruktivt og behageligt input.

Næste billede er måske noget sværere. Jeg kender hverken tid, sted, motiv eller fotograf. Der kan være tale om Dronninglund på FFJ.

Foto i oprindelig indskanning kan ses her i nedenstående link.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

http://dl.dropbox.com/u/7341176/Pict0001%20%282%29.jpg

[image]

Tidspunkt ?, Sted ?, Motiv ?, Fotograf ?

DSB MO1988

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere
Sønderjyske jernbaneminder
Sønderjyske jernbaneminder

Uwe Hänel fortæller her om sin barndom i Sønderjylland i 1940erne og sin interesse for jernbaner. Hukommelsen fejler ikke noget, når Uwe fortæller om de forskellige lokomotivtyper, tog gennem Jernbanegade i Sønderborg, gasværket osv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak