Enhedslisten: En grøn mobilitetsplan kan kickstarte økonomie (Trafikpolitik)

af larsht, søndag 17. maj, 2020, 20:20 (16 dage siden) @ cz

Kunne alternativet ikke være at skynde sig at få CBTC klart så der kan køre 40 tog i timen gennem røret (i stedet for 30 som det er nu) og dermed have flere afgange men tilgengæld så ikke have lige så mange lange tog.


Denne ønsketænkning med flere tog gennem røret er "Det fantastiske CBTC-system" nu ved at afskaffe. Afstanden mellem togene bliver nu øget fra 53m til 85m......... Dermed ryger eet af argumenterne for at bruge milliarder af kroner på dette.

Mig bekendt (og jeg arbejder med det til dagligt) er sikkerhedsafstanden mellem tog overvåget af HKT altid minimum 80 meter - og vel at mærke i faste afsnit, så 80 meter og OP til længden på naboafsnittet.

Sikkerhedsafstanden i CBTC er mindre - omkring de 40 meter, OG vel at mærke med flydende blok - den flydende blok øger tætheden tog kan placeres med ganske betragteligt


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 

Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen