Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flere S-tog Solrød Strand-Køge og Holte-Hillerød (Generelt)

af larsht, 25/5 2020, 21:31 (1432 dage siden) @ KKLD

Hej alle,

Der er en ting jeg har undret mig over. På Linje F på Ny Ellebjerg er der 2 spor og der er 5 minutters drift. Jeg mener at der i 2011 endda var 4 minutters drift.
Vil det derfor så ikke være muligt at både linje A og E i dagstimerne kørte helt til Hillerød og Køge?

Både Hillerød og Køge har 2 endespor ligesom Ny Ellebjerg ved Linje F. Ved at begge linjer kører helt ud i enderne kunne der vel også være en mere jævn fordeling af passagererne i togene samt færre skift for rejsende.
Fordi folk er fordelt mere jævnt ud kan man bruge samme antal tog fordi de behøver ikke at være lige så lange.

For at tage det et skridt videre kunne man vel også gøre det samme med Linje C hvor den forlænges fra Ballerup til Frederikssund så der er 7,5 minutter i gennemsnit mellem hvert tog (9 i timen) og/eller Linje H fra Østerport til Klampenborg - men her er der måske ikke passagerbehov?

Som sikringsanlæg og linjeblok er bygget op i dag - STOR forskel på Ringbanen og Køgebugtbanen - kapaciteten ER større på Ringbanen.

9 tog i timen giver 6 minutter og 40 sekunder mellem togene, ikke 7:30

Jeg undrer mig over du blander passagerbehov ind i Frederikssundsbanen, men på Køgebugtbanen anfører brug af præcis samme kapacitet - det bliver hurtigt til æbler og appelsiner.

Og som andre har skrevet - der er SLET ikke mandskab til din idé - og faktisk heller ikke materiel - da din idé fordrer at alle tog har fuld længde i dag hvis de skal deles til bare en antydningsvis anstændig længde hver især i 5-minutters drift......


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak