Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MZ bygget af Frichs ???

af sideshowjesper, 1/5 2011, 16:15 (4789 dage siden)

http://jernbanen.dk/motor.php?s=8&litra=MZ&typenr=1

Tilgiv med mulige uvidenhed, men ovenstående forvirrer mig.

Var det ikke kun vognkasserne (førerhuse eksl) som Frichs leverede, og så blev lokomotiverne samlet hos Nohab i Sverige !?.... Nohab leverede i øvrigt vidst selv førerhuse!?!?!?

MZ bygget af Frichs ???

af Jens Møller, København S, 1/5 2011, 17:57 (4789 dage siden) @ sideshowjesper

MZ 1401 blev bygget hos Nohab i Trollhättan og de efterfølgende fik vognkasse og bogier bygget på licens hos Frichs i Århus, men det hele blev samlet i Sverige.

--
Jens MO-Møller
[image]

MZ bygget af Frichs ???

af sideshowjesper, 1/5 2011, 18:06 (4789 dage siden) @ Jens Møller

MZ 1401 blev bygget hos Nohab i Trollhättan og de efterfølgende fik vognkasse og bogier bygget på licens hos Frichs i Århus, men det hele blev samlet i Sverige.

Jamen så er det som jeg troede /mente :-)

Og så vil jeg da så også mene at det er forkert at skrive at MZ blev samlet hos Frichs :-)

MZ bygget af Frichs ???

af Jens Møller, København S, 1/5 2011, 18:57 (4789 dage siden) @ sideshowjesper

Alt kan jo smutte i skyndingen, som kranføreren sagde, da han tabte et lokomotiv i havnen! Hvis du opdager fejl på den meget omfattende Jernbanen.dk, bør du meddele det direkte til sidens webmaster, som så vidt jeg ved er meget åben for positiv kritik.

--
Jens MO-Møller
[image]

MZ bygget af Frichs ???

af sideshowjesper, 1/5 2011, 19:27 (4789 dage siden) @ Jens Møller

Alt kan jo smutte i skyndingen, som kranføreren sagde, da han tabte et lokomotiv i havnen! Hvis du opdager fejl på den meget omfattende Jernbanen.dk, bør du meddele det direkte til sidens webmaster, som så vidt jeg ved er meget åben for positiv kritik.

jeps

Nu ville jeg jo være sikker på at det ik var mig der tog fejl jo, inden jeg begynder at rette nogen... ;-)

Avatar

MZ bygget af Frichs ???

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 2/5 2011, 18:32 (4788 dage siden) @ sideshowjesper

Alt kan jo smutte i skyndingen, som kranføreren sagde, da han tabte et lokomotiv i havnen! Hvis du opdager fejl på den meget omfattende Jernbanen.dk, bør du meddele det direkte til sidens webmaster, som så vidt jeg ved er meget åben for positiv kritik.


jeps

Nu ville jeg jo være sikker på at det ik var mig der tog fejl jo, inden jeg begynder at rette nogen... ;-)

Så er MZ 1-2-3-4 teksterne rettet lidt til.

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak