Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Næstved Havnebane forsvinder

af KimC, 14/5 2011, 04:48 (4703 dage siden) @ Sydbanen

Det er trist at endnu en dansk havnbane/sidespor fjernes, det øger jo ikke ligefem godskørslen på danske skinner, som politikerne gerne ville have, politikerne snakker, "MEN hvad bliver det til, ja jeg spøger bare!" (Gæt selv hvor den er fra):-D .
Sagde transportministeren ikke også at der ikke skulle lukkes flere baner? :-|
og så har de jo spildt skattepenge på nyt sporskifte og spor ved stationen.

Mvh Mikkel - Næstved egnen.

Der er ingen grund til at kritisere politikere her.
De bevilgede penge til nødvendige reparationer af sporet, og sporet blev repareret.
Herefter skred operatøren fordi det var sjovere at køre med MY andre steder.

Det er sket før at operatører er skredet fra renoverede sidespor, såleds feks med sporet til Skrydstrup, og det vil ske igen. Så må man bare ikke undre sig over at politikerne bliver mere tilbageholdende med den slags inveteringer.
Hvis jeg som politiker havde været med til at finde penge til at reparere det havnespor, og så det bagefter kom til at ligge ubenyttet i mange år, for derefter at blive pillet op, ville min tillid til at investere i flere baneprojekter være betydelig mindsket.

Her er det nødvendigt at operatørerne medler klart ud om de vil eller ikke vil bruge et sidespor. Det med at lokke nogen til at renovere spor "i fald der skulle gå hen og komme et tog" dur ikke.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak