Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fejl i status for signalprogrammet - opklaret (Generelt)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 28/2 2021, 10:57 (1154 dage siden)

I en tidligere tråd var vi inde på at der må være en fejl i sidste statusrapport til Transportudvalget.
Jeg skrev i den anledning følgende (lidt polemisk) til Banedanmark, som videresendte det til DSB, da de troede det primært handlede om trækkraft:


"Fejl i Statusrapport til Folketingets Transportudvalg?

Hej i Banedanmark

På side 16 og 18 i den sidste statusrapport til TRU står:

Behov: 25 ABs til brug
på Aalborg-Aarhus 2.
halvår 2023

Tillad mig at forespørge hvilken trækkraft I forestiller Jer skal anvendes for disse dobbeltdækkervogne? ME?"


og har modtaget følgende svar fra DSB:


"Kære Poul Brandt Jensen

Tak for din henvendelse, som vi har modtaget fra Banedanmarks Signalprogram den 22. februar, hvor du ønsker at vide hvilken trækkraft, DSB forventer at bruge til at køre ABs til Aarhus og Aalborg fra 2. halvår 2023.

Vi kan oplyse, at der er tale om en fejl i Signalprogrammets statusrapport. DSB planlægger fortsat at betjene Aarhus H-Aalborg med IC3 i K23, mens ABs/dobbeltdækkere fortsat betjener den sjællandske regionaltrafik med de nye EB-ellokomotiver.

DSB og Banedanmark takker dig for din interesse for jernbanen i Danmark og for at gøre os opmærksomme på fejlen i statusrapporten.

Med venlig hilsen
Morten Haagensen Elmose
Senior direktionsassistent
Økonomi, Koncernsekretariatet, DSB"

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak