Dieselfremtid .... eller -fortid
Min ide er til Århus først og derefter videre Nord på
Dvs når Electrificering til Århus er færdig så vil det betyde togskifte i Århus forlangt de fleste tog.
Eller sætte et diesellokotiv foran
Her kan et Hybridtog være løsningen
Derfor vil det være nemmere at levere de sidste IC4 som rene Togvogne uden motorer
Også indkøbe nogen nye lokomotiver andre steder
Men starster man med Hobro-Aalboorg så kommer det kun Nærbanen til gode for Fjerntogene kører jo stadig på Diesel
Glem alt om specielle danske løsninger og tog man stort set ikke har set andre steder. Fremtiden er indkøb af gennemprøvede materieltyper direkte ud fra fabrikkernes samlebånd - ligesom de dobbeltdækkervogne DSB har lejet til kørsel i øst-området og LINT- og Desiro-togsæt.
I mellemtiden - indtil der anskaffes nyt elektrisk materiel - må man (DSB) klare sig med det man har og som kan køre: IC3-tog, MR, dobbeltdækkervogne (men måske med andre, gennemprøvede diesellokomotiver), Desiro .....
--
Svend