Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lygteføring på MA

af Peter Christensen @, 17/5 2011, 15:44 (4730 dage siden) @ Dennis Lyng Desezar

Er helt på linje med at det indvendige skal passe til det udvendige.
At skulle skifte (næsten) hele indmaden i toget vil gøre det uvirksomt i mange år - uden den store garanti for at alt bliver 100 % korrekt.
I så henseenede kan en enkelt slutter fra eller til ikke rigtig hidse mig op.

At tilbageføre materiel til "leveringsstand" er svært (hvis overhovedet muligt), tidskrævende og hvor klogt er det samt hvor går grænsen?
Skal vi nøjes med en klat maling eller skal vi også ændre på teknikken?
Tillad mig et voldsomt tankeeksperiment:
Det kunne være morsomt at udstyre damplokomotiver med vacuumbremse (Trafikstyrelsen vil elske det;-) )men det giver en del overvejelser omkring de tilkoblede personvogne. Skal de kun have trykluftsbremse eller vacuumbremse eller begge dele?
Når dette sammenholdes med hvilke bremsesystemer de bevarede vogne var udstyret med fra leveringen, så syntes jeg godt nok at billedet bliver broget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak