Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog mellem Farum og Hillerød (Trafikpolitik)

af KKLD, 22/5 2021, 16:03 (1078 dage siden) @ anders_vejby

Nu er jeg normalt ikke særlig glad for Venstres transportpolitik, men jeg synes faktisk, det er en rimelig god idé.

I fingerplanen (som ellers er godt udtænkt) har der simpelthen været alt for lidt fokus på at skabe gode forbindelser mellem de forskellige fingre. Med ringbanen (linje F), metro-cityringen, letbanen og nu de forskelige BRT forslag er der endelig kommet skub i tingene.

Jeg synes dog at det ville være bedre at forlænge s-toget først fra Klampenborg to Helsingør og fra Høje Taastrup til Roskilde (som der ellers også har været tale om) og så skabe en hel ny ringbane fra (eksempelvis) Rungsted Kyst til Hundige via. Birkerød, Farum, Maløv og Høje Taastrup. Det ville virkelig skabe et tæt netværk bestående både af tangentlinjer og ringbaner.

Man kan derudover også forlænge Linje F fra Hellerup til Klampenborg videre til Lundtofte/DTU til Lyngby og så videre ned ad ruten hvor letbanen bygges, og så kunne den eventuelt forbindes til Ny Ellebjerg så det bliver til en rigtig ringbane.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MH399

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak