Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederikssund station lang tids parkering (Generelt)

af Peer Pedersen, 26/9 2021, 06:42 (943 dage siden) @ hummel_62

Mit forslag fra før S. togene kom til Frederikssund og mine argumenter for at bevare Oppe Sundby trinbræt, kan passende gentages her.

Mit forslag fra før S.togene kom til Frederikssund gentog jeg i dette brev til politikerne i Frederikssund og på tinge, jeg tror det vil være til gavn og glæde for mange.
OppeSundby/Vingetrinbræt. 8/9-2018
DSB er af den opfattelse at Vinge station først kan etableres når der er et meget stort befolkningsgrundlag lokalt i Vinge bydelen, det burde forholde sig modsat.
Før udbygningen af Frederikssund banen fra et til 2 spor havde vi Oppe Sundby trinbræt, umiddelbart på den anden side af Københavnsvejen, jeg foreslog dengang DSB at bevare dette trinbræt og udbygge det med en stor parkeringsplads. Mange borgere i både Frederikssund og oplandet ville have lettere ved at komme her til end som i dag hvor parkeringen foregår på meget dyre grunde tæt ved Frederikssund station. Langt de fleste der skal mod København med tog ville have lettere ved at køre til Oppe Sundby end ind i Frederikssund og de dyre bynære grunde der i dag er parkeringsareal ville kunne bebygges til glæde og gavn for hele byen.
Dette gælder også for stationen Vinge, med gode til og frakørsels forhold vil den kunne opsamle mange af de der kører til og fra Frederikssund og også være fristende for de mange der fra deres bil mod København vil kunne se den nye station med gode parkerings forhold.
Med en ny station vil det også være mere attraktivt at flytte til Vinge, de penge der er afsat til den nye station bør frigives til stationsbyggeriet og køreplanen for S. toget ændres så toget standser her hurtigst muligt.
Peer Pedersen
Baggersvej 43
3300 Frederiksværk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak