Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billedgætteri (Billedegætterier)

af Petteri, 2/1 2022, 12:40 (883 dage siden)

Godt nytår til alle.

Jeg kan se, at der er en masse dygtige mennesker herinde, så er der nogen, der kan gætte hvilken station jeg stod på? [image]

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

Billedgætteri

af Niels-Erik Hansen, 2/1 2022, 16:42 (883 dage siden) @ Petteri

Du står ikke på en station.

Mærket vi ser til venstre kan sagtens være bagsiden af SR-mærke 17.7: "perron begynder" for det pågældende standsningssted, som ligger i nærheden af en togfølgestation. Men hvor, tør jeg slet ikke byde ind på, andet end at jeg tror, det må være en lokalbane et sted nær udkanten af Dronningeriget! - At det er en lokalbane, gætter jeg på baggrund af det fremskudte signals manglende "øverste grønne".

Billedgætteri

af Rask Ingemann Lambertsen, 2/1 2022, 16:58 (883 dage siden) @ Niels-Erik Hansen

Du står ikke på en station.

Mærket vi ser til venstre kan sagtens være bagsiden af SR-mærke 17.7: "perron begynder" for det pågældende standsningssted, som ligger i nærheden af en togfølgestation. Men hvor, tør jeg slet ikke byde ind på, andet end at jeg tror, det må være en lokalbane et sted nær udkanten af Dronningeriget! - At det er en lokalbane, gætter jeg på baggrund af det fremskudte signals manglende "øverste grønne".

F-signalets manglende gennemkørselslanterne behøver ikke at betyde andet, end at der i stationssikringsanlægget ikke er en gennemkørselstogvej fra denne retning.
Har man brugt to-blok betonsveller på privatbanerne?
Hverken F-signalets bagplade eller afstandsmærket bærer præg af solblegning. Enten er de begge relativt nye, de vender mod nord, eller det er det fugtige vejr, der snyder, ved at regnvandet får overfladen til at se blank og skinnende ud.

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

Billedgætteri

af Niels Munch, 2/1 2022, 18:47 (883 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Har man brugt to-blok betonsveller på privatbanerne?

Ja, det var nærmest et diktat fra Tilsynet med Privatbanerne, at de baner, der moderniseredes i slutningen af 1970'erne og ind i 1980'erne, skulle lægges med 37 kg/m skinner på duoblok-sveller, således Gribskovbanen og Østbanen.

M.v.h.
Niels

Billedgætteri

af Rask Ingemann Lambertsen, 2/1 2022, 16:48 (883 dage siden) @ Petteri

Noget med tagbeklædning mens du har vendt ryggen til noget med frugter?

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.

Billedgætteri

af Vestjyden, 2/1 2022, 17:13 (883 dage siden) @ Petteri

Kan det være et sted vestpå synes der er lidt hæld i buske og træer?

Mvh vestjyden

--
[image]
AR 2052

Billedgætteri

af Petteri, 2/1 2022, 17:56 (883 dage siden) @ Petteri

Det er korrekt, at der ikke er tale om en station, men et trinbræt.
Måske dette kan hjælpe?

[image]

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

Billedgætteri

af Jens N, Fredericia, 2/1 2022, 18:25 (883 dage siden) @ Petteri

Det er korrekt, at der ikke er tale om en station, men et trinbræt.
Måske dette kan hjælpe?

[image]

Kalundborg Øst?

Mvh. Jens

Billedgætteri

af Poul Andersen, 2/1 2022, 18:30 (883 dage siden) @ Jens N

På den bane i det østlige Danmark hvor sporet er tjenligt til snarlig udskiftning !.


Mit øje fanger en bane i det østlige Danmark hvor sporet snart skal udskiftes.

mvh.
Poul.

Billedgætteri

af steenth, 2/1 2022, 20:20 (883 dage siden) @ Petteri

Det er korrekt, at der ikke er tale om en station, men et trinbræt.
Måske dette kan hjælpe?

Vi har været gætteri på dette sted
[image]

Der et par som givet et par gode tip..

Mvh
Steen

Billedgætteri

af mikedk2100, 2/1 2022, 20:28 (883 dage siden) @ Petteri

Godt nytår til alle.

Jeg kan se, at der er en masse dygtige mennesker herinde, så er der nogen, der kan gætte hvilken station jeg stod på? [image]

Ja jeg vil gætte på, at du er på en “station”, hvor vejen fra den nærliggende by, der har givet navn til “stationen”, blev lagt i tunnel under banen for en små 30 år siden.

Billedgætteri

af mikedk2100, 3/1 2022, 07:42 (883 dage siden) @ Niels Munch

Bymosevej blev tunnellagt i 1999.

M.v.h.
Niels

Damn, var det så sent. Nåmen det er da rart, at ikke alting er så længe siden, trods alt :-D

Billedgætteri (1 foto)

af Niels Munch, 3/1 2022, 12:06 (882 dage siden) @ mikedk2100

Bymosevej blev tunnellagt i 1999.

Damn, var det så sent. Nåmen det er da rart, at ikke alting er så længe siden, trods alt :-D

..... selv om tiden går forbandet hurtigt:

[image]Bymosevej i Himlingøje, blikretning øst, primo 2000 (nm).

Et levetidsforlænget Y-tog holder ved Himlingøje trb og den nyanlagte Perstrup-tunnel, hvorved der her nedlagdes én usikret vejoverkørsel samt 2 usikrede markoverkørsler.


M.v.h.
Niels

Billedgætteri

af Fysikeren, 2/1 2022, 21:03 (883 dage siden) @ Petteri

Himlingøje i retning mod Grubberholm?

Himlingøje trinbræt

af Petteri, 3/1 2022, 10:13 (882 dage siden) @ Petteri

I er satme skarpe!

Her følger lidt billeder derfra

[image]

[image]

[image]

[image]

Beklager billedkvaliteten af toget. Den stoppede ikke, så der var lidt fart på.

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.

Avatar

Himlingøje trinbræt

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 3/1 2022, 13:24 (882 dage siden) @ Petteri

[image]

Interessant at meget af udstyret er det samme som det nys etablerede Troldebakkerne på Gribskovbanens Tisvildelejegren (nord for Helsinge).

Findes der et DOT/MOVIA design for standsningssteder og stationer mht perronudstyr?

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

Himlingøje trinbræt

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 3/1 2022, 21:11 (882 dage siden) @ Niels Munch

Findes der et DOT/MOVIA design for standsningssteder og stationer mht perronudstyr?


Ja, der findes et MOVIA/Lokaltog design for stationsaptering kaldet MOMENT, f.eks. omtalt her: https://www.kollektivtrafik.dk/lokaltogs-stationer-og-standsningssteder-er-vitale-eleme... .

Tak, Niels. Jeg var sikker på at hvis svaret var "Ja", så ville du vide det :-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak