Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signalprogrammet statusrapport januar (Generelt)

af pjl, 30/3 2022, 22:55 (924 dage siden) @ RasmusD

At beslutningen er taget om at pille Indusi ud af de Tysklandsgodkendte IC3'ere, betyder jo ikke at man begynder arbejdet før Talgo-vognene er i drift.

Nej, men planlægningen lader meget tilbage ay ønske...

når man beslutter at man piller Indusi uf af IC3 burde der ringe en klokke et eller andet sted, nu har man ikke tog til at levere et produkt, det er et godt eksempel på at skyde sige selv i foden...

Synes dette mønster har gentaget sig et par gange mens man har lavet "fremtidens jernbane" ser nutidens ud til at falde sammen. Ellers kunne man køre til Aarhus direkte (uden togskifte), eller undlade at bruge IC3 som regionaltog til Holbæk fordi man ikke har flere diesel lokomotiver til at køre på en banestrækning hvor der hænger kabler som er ubrugelige indtil engang i 2024. På samme måde havde man nok sørget for ikke at isoloere Nykøbing F så "effektivt" som man reelt har gjort.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak