Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EA på øltoget (Jernbanen i dag)

af Poul Andersen @, 15/6 2011, 08:15 (4710 dage siden) @ andersj

Og, på min daglige tur hjem fra Høje Taastrup til Nykøbing F., så jeg kortvarigt idag en EA med en masse DB vogne - incl. min. 1 DB dobbeldækker - på vej mod Kbh. Det var et sted imellem Høje Taastrup og Ringsted - mellem kl. 16:30 og 17:00. Desværre i høj fart i modsat retning - så andet nåede jeg ikke at se.
Nogle med flere informationer ???

Brian, Falster.


mon ikke det har været det daglige nattog (også kaldet hotel tog) på vej imod Kbh H du har set i farten.? Der er nemlig oftet indrangeret en eller flere dobbeltdækker i det tog..


Godt nok er det tit forsinket, men klokken 17:00 skulle det da gerne have været i Kh.


Men lige nøjagtigt i går, ank. toget først til Kh. ved 17.00 tiden.

Mvh. Poul.


Hold da op, det er godt nok ikke noget man kan planlægge noget efter det nattog. Jeg kan da godt forstå at folk hellere vælger fly når toget ofte er 1 til som i går 7 timer forsinket. Hvad var iøvrigt baggrunden for forsinkelsen?

Om der har været forsinkelser i Tyskland vides ikke, men der var en længerevarende kørestrømsafbrydelse mellem Padborg og Vojens, ligesom sporskifteproblemer i Ringsted ved 16 tiden heller ikke fremmede ekspeditionen (venstresporskørsel Fjenneslev - Ringsted).

Mvh. Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak