Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Find fem fejl - mindst (Generelt)

af Aleman, 21/8 2011, 17:59 (4638 dage siden) @ B. Nissen

Sjov opgave - her er mine bud på nogle fejl:
Det er vist ikke taget på Kalvebod Brygge.
MZ1418 , som du angiveligt skulle sidde i og tage billedet fra, havde ikke den type vinduesviskerarm. Det ligner mere en frontrude i IC3.
Det er næppe taget fra færgen i Frihavnen, der er alt for mange og unødvendige sporskifter. Det ser ud til at Nordisk Fjers bygning er klippet ind i billedet. Det er måske fra en bro? Men hvor?

Det stemmer som nævnt i et andet svar - det er ikke Kalvebod Brygge, men Pakhuskaj i Frihavnen (bagsiden af Langelinjemolen).

Og jeg kan lægge hovedet på blokken og fastholde, at billedet fra Frihavnen er taget ud ad frontruden på Mz 1418, og at forholdene mht. sporene vitterligt var sådan. Jeg har IKKE lavet fotomanipulation og kunne aldrig drømme om at gøre det.

Jeg har ikke styr på vinduesviskerarmene på de forskellige togtyper. Men jeg ville utvivlsomt have lagt mærke til, om det skulle have været et IC3. der rangerede med godsvognene...

Venlig hilsen,

Aleman


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak