Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SJ's X31 på Kystbanen? (Generelt)

af Hedegaard, 5/9 2011, 20:05 (4626 dage siden)

Måske er jeg meget sent på den, men jeg blev nu en smule overrasket da jeg skulle med toget fra København til Helsingør.
Sørme ikke, om det var et af de forhenværende SJ togsæt, med kunstig træbeklædning på væggene, grå sæder og tog-kiosk (som godt nok var lukket)

Jeg troede disse sæt først skulle "degraderes" til Øresundstog før de kom i drift? Det er første gang jeg har kørt med dem, og jeg synes faktisk at det er ganske hyggelig indretning i forhold til den danske.
Stoffet på sæderne minder mig faktisk utroligt meget om de gamle grå-brune stofsæder i MR/MRD, samt de ældre Bn-vogne. Væg-beklædningen giver også en utrolig varm og hyggelig atmosfære. Det er noget svenskerne altid har været gode til.

Udefra er de næsten identiske med Øresundstogene. Så jeg spekulerer lidt på om man overhovedet har tænkt sig at pille ved indretningen, eller om man har besluttet at lade den forblive i SJ design?.

Nogen der ved mere?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak