Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SJ opgiver Odense (Generelt)

af Hedegaard, 19/9 2011, 23:28 (4605 dage siden) @ PD Hansen

Kan det virkelig komme bag på dem?
Der er i forvejen ikke et særligt stort passagergrundlag på de tidspunkter af døgnet hvor togene kørte, og så er det altså langt fra størstedelen af danskere, der køber deres lang-distance billetter i automaterne.
De fleste fortrækker at forudbestille fra DSB's hjemmeside, eller købe ved personlig betjening på stationen.

Hvor meget reklame var der egentlig for de afgange?
Udover en enkel avisartikel i Fyens Stiftstidende, var der intet om de afgange. Mange anede ikke at de eksisterede.

Nu har jeg boet vest for Storebælt i mange år, og tag nu ikke det her som en fornærmelse :)
Det er ikke nogen nem opgave at få fynske rejsende til at ændre deres vaner. Min erfaring er, at folk herovre tøver med at stige på et tog, hvis det ikke er et IC3-tog.
Jeg har oplevet om fredagen, at folk bliver opfordret til at tage med IR-togene for ikke at gøre IC-togene overfyldte.
Men lige så snart et dobbeltdækkertog eller et IC4 ruller ind på perronen, så kigger folk forvirret og vælger ikke at stige på, fordi "Det må være forkert... Sådan plejer togene ikke at se ud"

Ved ikke om det er den generelle mentalitet derovre, men det gør det svært at drive konkurrence der.
Gamle vaner er svære at bryde. :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak