Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Det første S-tog i Frederikssund (Generelt)

af Erik H, Frederikssund, 21/9 2011, 13:20 (4603 dage siden) @ Niels Munch

Ja, jeg kan godt huske, at der var et "brunt S-tog" i Frederikssund i 70´erne. Jeg har selv taget et par billeder af dette! Det var dog udrangerede S-togsvogne.
Med det første S-tog mener jeg naturligvis Det første S-tog der kørte til Frederikssund "for egen kraft"
I forbindelse med de "brune" S-tog, der i en periode holdt i Frederikssund, har jeg ladet mig fortælle at stationsforstanderen, og nogle af medarbejderne ved Frederikssund Station, havde sat en flaske snaps på højkant, om hvornår der kom S-tog til Frederikssund, og det gjorde der i 70´erne, omend det jo nok ikke helt var det de havde væddet om! Men sjov er historien da:-)
Yderligere var der nogle personer der satte ild til disse gamle S-tog, mens de holdt i Frederikssund! Så hvis ikke de havde været modne til udrangering, så blev de det.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak