Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ulykke ved Snekkersten (Generelt)

af Jens MO-Møller @, 24/9 2011, 00:11 (4604 dage siden) @ John

Jeg ved ikke rigtig, hvem der har gjort observationerne på alle MO-vognene på Jernbanen.dk, men jeg tillader mig at fremføre, at det sikkert kun er hvad nogle mener at have observeret. Helt konkret påkørte MO 1829 den 7. februar 1957 en rangerende MO 1880 på Lem station, så denne er udelukket fra Snekkerstenulykken.

Det med observationerne på Jernbanen dk. skal vist tages meget bogstaveligt. Om MO 1846 står der. Hgl. 1955 og 59. Øst 1958-65. Frederikssundbanen 1964, Øst 1969-83. Lille Nord 1979-83.

MO 1846 blev meget skadet ved Glostrupulykken i januar 1968 og blev først sat i drift i sommeren 1970 efter endt reparation og modernisering som den sidste MO på Sjælland. Så når der på materielsiden står "Øst 1969 - 83" giver det blot et tåget billede. MO 1846 var i drift på Lille-Nord til engang i september 1984 - jeg husker ikke datoen nøjagtigt, men den var da forreste MO i et selvkørende tog bestående af 4 MO-vogne, to af de midterste i toget var "døde" og bagerste MO var 1878 ved afg. fra Hgl.

Men det kan jo være, at web-masteren kan redegøre nærmere for observationerne eller hvad bevæggrundene for at bringe dem er.

Venlig hilsen

Jens Møller


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak