Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB sætter Sølvgade til salg (. . . og lidt Ballerup) (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 6/10 2011, 19:05 (4616 dage siden) @ Ole Stuhr Hansen

(...)

- Den nuværende overkapacitet af kontorarealer kan elimineres ved optimering af udnyttelsen af kontorarealer. Sammenholdt med standardmål for belægning af kontorarealer eksisterer der en overkapacitet af kontorarealer i DSB på ca. 20 m2 pr. medarbejder. Med en bedre udnyttelse af DSB's kontorarealer kan der realiseres en forbedring på DKK 33,5 millioner
(...)


Mvh. Ole

Indlægget er -af pladsmæssige årsager- forkortet af EVP.

------------------------------------------------------------------------

Nu skal der vel også være plads til en lidt ;-) bemærkning, --ikk´

---

Pladsproblemer kan løses på mange måder:

Natten/morgenen til fredag i sidste uge, udbrændte den 7eleven-kiosk på Ballerup station, hvori DSB har indrettet sit billetsalg m.v.

At der var jævnt stor forvirring samme morgen i myldretiden, billetkøb, fornyelse af kort og hvad ved jeg, er en selvfølge, som man næppe kan bebrejde nogen. Fuld forståelse for det.

Noget mere undrede jeg mig, da jeg kom forbi i går, onsdag i ugen efter branden:

På væggen ved det udbrændte udsalg hang et "skilt":
[image]
(Der må blive travlt ved billetautomaten resten af døgnet.)

Pilen viser -som man kan se- hen til et billetsalg mod højre, og hvad var der så her: En lille disk på hjul, ca. 1,5 m lang. Ved den stod to damer -midt på fortovet- med en fladskærm på disken og vel en printer nedenunder. Herfra solgte de billetter og kort.

Denne "konstruktion" på ca 2,5-3 m2 kan vel allerhøjst påføre DSB lidt stadeleje til Ballerup Kommune.

Nu har det været godt vejr indtil i går - hæderligt vejr i går - men i dag har det da været helt galt. Godt for damerne, at det ikke også er vinter og frost.


:-)
Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=ballerup-station


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak