Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilket gammelt led? (Billedegætterier)

af John Schmidt, 22/10 2011, 20:22 (4579 dage siden) @ Henrik Thomsen

Ja sjovt nok har jeg også stået på præcis samme sted, og fotograferet en solokørende LNJ YM motorvogn under indkørsel her til Jægersborg. Husker tydeligt Jægersborg fra de gode gamle dage. I slutningen af 1980,erne og i starten af 1990,erne var jeg billetsælger ved DSB S-tog, og mange gange har jeg haft vagter på Jægersborg. Derinde på det lille billetkontor havde vi en walkie talkie, så hvis der var problemer med S-tog,s gangen så kunne vi kalde nærumbanen og sige at s-toget var lige på trapperne. Jeg husker også tydeligt den "gamle" som var dernede. Wick hed han til efternavn. En hyggelig mand, som overhoved ikke tålte røgen og ej heller lugten og duften af min pibe og tobak. Mange gange havde vi nogle gevaldige diskussioner om dette skønne tobaks emne...Han elskede forøvrigt varm cacao.... Det var forøvrigt også til stor irritation hver gang der kom et S-tog forbi, og man sad og så på det lille tv ude i baglokalet. Så blev tv signalet forstyrret og billedet hoppede så man ikke kunne se noget som helst. Ja det var blot lidt minder fra dengang.
Mange hilsner
John.;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak