Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

6 indeklemte stammer -udenlandske tog (Jernbanen i dag)

af UTJ, 25/10 2011, 20:40 (4571 dage siden) @ Per Hauberg

Jeg har ganske vist aldrig troet så meget om nutidens skiftende DSB-ledelse, men jeg fristes nu til at tro, man h a r overvejet de muligheder, der er.
Men skal vi, som tråden her tyder lidt på, ud på Jens Tyndskids Ager med tilhørende overdrev efter alternative fanatasier, hvad så med MG ? -Der står ganske vist ikke noget på jernbanen.dk materielliste om spaghettiekspressens vægt, -men skulle det ende med at blive den, der får det hele til at ramle, ville det begrænse tabet. Skulle man sikre sig yderligere, kunne man medgive passagererne redningsveste, og lokoføreren en pind til dødmanden (elektronisk??), så han kunne stå af inden broen...

Nej ! Jeg er ikke gal og tosset. -Jeg har bare læst ovenstående mange vidtløftigheder. I et kortvarigt tilfælde (det er lige her og nu) af diplomati vil jeg begrænse mig til at mene, at det kun er tråden, der er afsporet.

;-)

Du har så umådelig ret. Men de pludselige reaktioner fra en organisation til huse i Nordisk Fjers bygningskompleks i den fordums Kiöbenhavnske Frihavn påkalder sig da en vis undren. End ikke et lillebitte tog tør man sende over den fine bro, mens man lader alskens vejkøretøjer slide den mangelfuldt vedligeholdte vejbane endnu mere i stykker. Tænk om nogen havde en lille sød skinnebus. Den ville også være omfattet af forbuddet, til trods for at den nok vejer mindre end nutidens modul-lastvogns-tog (eller hvad de nu hedder).

Men det er også rigtigt at vi nu har hørt nok til diverse amfibieløsninger med hensyn til strandede lokomotiver, som man længes efter på den anden side af den store strøm, på den store ø, hvor der kører tog til en større by med glade arbejdssøgende i pendulfart. Har man ikke glemt at der står en dobbeltdækker på Jernbanemuseet?

At ingen vil lede DSB er jo ikke sandt. Det er fortsat de 179 bestyrelsesmedlemmer som har ordet, hvilket endnu for Gud ved hvilken gang er beskrevet i mandagens Ingenieur. Jo, oppositionen kræver stop, men den ansvarlige regering (rød eller blå er lige fedt) tør ikke tage skraldet. For tabet svarer jo til ét helt års sammenskrabedt afgiftsprovenu på øl, sodavand, spiritus og vin - og det tør man vel ikke fortælle at vores skat og afgift er gået til.

Jeg er nu helst til gamle dage, den gang tog var lavet af rigtigt jern (stål: siger Erik Olsen) og træ i gode sammennittede konstruktioner og vi har i den grad behov for den gamle privatbanedirecteurs billedvisninger i dettes forums ørken af revner og strandet materiel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak