Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tysk personvogn i Esbjerg (Generelt)

af Ekaeli007, 4/11 2011, 09:25 (4559 dage siden) @ Georg Schmidt

Hej Georg tak for de gode billeder, ja noget af det der slog mig dengang jeg var otte år
det var MO vogne og tyske vogne, ja jeg kendte ikke så meget til international trafik dengang,
Men jeg var overrasket at trækkraften oK senere ville jeg sige. ja selvfølgelig. Jeg kan også huske at i Nordtyskland købte jeg mit første Märklin tog, at butiksmanden var tysker og talte
dansk, det forstod jeg heller ikke rigtig den gang. Men jeg kan da huske at ved et enkelt
besøg på banegården i Flensburg, der var der damplokomotiver. Ved senere lejlighed hvor jeg
vidste lidt mere om tyske vogne, der så jeg i Esbjerg et tog til tyskland med DB nærtrafikvogn
Silberling vogn, der var jeg lettere forarget over at man kørte over grænsen med en sådan vogn.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak