Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Analyser af vej- og baneinfras​trukturen efter 2020 (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/12 2011, 10:09 (4520 dage siden)

Sakset fra Transportministeriets hjemmeside:

"Nu foreligger en delrapportering for de strategiske analyser, der peger på centrale strategiske valg for udviklingen af de faste forbindelser mellem Øst- og Vestdanmark, det overordnede bane- og vejsystem i Jylland og mobiliteten i hovedstadsområdet, som skal drøftes politisk når analyserne afsluttes i 2013.
I januar 2009 indgik Socialdemokraterne, Det Radikale Venstre, Socialistisk Folkeparti, Ven­stre, Dansk Folkeparti, Liberal Alliance og Kon­servative aftalen om En grøn transportpolitik.

Siden januar 2009 har partierne bag aftalen, som led i 10 brede politiske aftaler om transportinvesteringer for 97 mia. kr., som frem mod 2020, vil styrke den danske infrastruktur. Dertil kommer betydelige investeringer i en fast forbindelse over Femern Bælt og Metro Cityringen i København, som begge er brugerbetalte.

Samtidig besluttede forligskredsen at gennemføre strategiske analyser af fremtidens trafikale udfordringer og løsningsmuligheder. De strategiske analysers fokus er de trafikale udfordringer og strategiske valg, der venter på den anden side af 2020, hvor hovedparten af de projekter, der på nuværende tidspunkt er igangsat eller besluttet, vil være realiseret. Analyserne skal give et solidt grundlag for den politiske debat om de store valg for den langsigtede udvikling af infrastrukturen. Delrapporteringen giver en status for dette arbejde.

Arbejdet med de strategiske analyser afsluttes i 2013. Her vil transportforligskredsen på baggrund af analyserne drøfte perspektiverne for de langsigtede prioriteringer for indretningen af Danmarks infrastruktur på den anden side af 2020."

Læs mere her.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB MZ1405

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak