Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Status på IC2 og IC4 (Trafikpolitik)

af Anders Pedersen @, Mørke, 20/12 2011, 22:18 (4523 dage siden) @ UTJ

Med det Libyenske IC4 tænkte jeg på om det kunne være sæt nr 84.
Altså at den Istalinske regering har bestilt et ekstra sæt oven i de 83 til DSB.

Det tyder så på at det er et af de danske sæt der er havnet i Libyen
Viser det sig det kun bliver til 78 sæt så får DSB kompensation svarende til det 5 IC4 togsæt koster. Herefter så bestiller DSB 5 eltogsæt fra en anden leveandør.

De 5 eltog sættes ind på strækningen København-Flensborg, så de skal kunne kører på tysk strøm samt hvad der ellers kræves.
Dermed kan man så overfører de IC3 der idag kører på strækningen til andre strækninger.
Tror det er for risikabelt at få AB levere disse tog


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok
Ambulancetoget holder klar
Ambulancetoget holder klar

Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak