Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Eltog - flere og hvilke, inkl til Flensborg (Trafikpolitik)

af steenth, 26/2 2012, 11:01 (4455 dage siden) @ UTJ

Man kan altid designe udbudsbetingelserne til at man får det man gerne vil have. En "reginaisering" af Øretoget er nok det man skal forestille sig - eventuelt med sædeopstilling mere á la IC3. Fordelen vil jo være at det giver en feksibilitet mht drift og eventuel sammenkobling med ET/X31K. Regina er alt for bred til Flensborg, mens Øretogene muligvis kan komme dertil uden ridser i vognsiden og skrab langs perronerne.

Hvis Regina vælges til DSB vil det være naturlig at tilpasse vognkasserne til dansk/tysk frirumprofil og interiøret bliver også indrettet efter DSB's ønsker uden man gør vold på det grundlæggende design af togtypen. Og hvis man tilpasser krav til en bestemt leverandør, vil de andre leverandøre klage over betingelserne. Fx var der ikke nogen krav i IC4 udbuddet..... men det gav en anden historie.

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1417Indsend billeder

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak