Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kunne ikke købe returbillet! (Jernbanen i dag)

af Willie Garvin, 4/3 2012, 18:57 (4466 dage siden) @ KimC

De eneste der laver vrøvl og ævl og kævl er DSB's billetkontrollører. Det er som de er med toget for at skræmme dem væk som dog trods alt på mirakuløs vis fik en billet ud af 7-11 eller Skrup-Af automaten. De kukkelurer bare på et ellar andet at brokke sig over. Om det så er dimensionen på bagage. 100*60*30 er maks målet.

Jeg anede ikke, at der var max. mål på folks baggage? Jeg er selv buschauffør, og kører på en pænt lang rute. I fredags havde jeg sågar en kontrabas med som baggage,og den var ikke engang i hardcase, hvilket gjorde håndteringen en smule mere delikat. Men det gik, og passageren kom frem til sit bestemmelsessted uden videre.

Men det bliver mere og mere besværligt i stedet. Forleden ville jeg have været med toget fra Sønderborg på en loklarejse. Havde regnet med at kunne bruge mit Sydtrafik kort, men kortautomaterne er blevet fjernet og erstattet med Rejsekort dimser, med klistermærke om at de ikke kan bruges. Jo, der er en gammeldags rød klippekortautomat, med Sydtrafiks nye takstzoner. Problemet er bare at de kort den kan tage udgik for over 10 år siden.
Eneste alternativ var en kontantbillet til betydelig højere pris. Jeg tog bussen i stedet.

Gælder månedskort da ikke også til tog nede hos jer?

I dag hader jeg at skulle køre med tog.

Det er ærgerligt, for det er jo en god og fornuftig transportform i sig selv. Det er bare det udenoms der halter:-/


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak