Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Privatbaner og dobbeltspor (Generelt)

af KimC, 9/3 2012, 14:38 (4434 dage siden) @ dykker5502

Tager man Ex-LNJ er det jo et eksempel på at der kan køres tæt trafik på enkelstporet bane. Når der er tilstrækkeligt med krydsningsmuligheder, og togene er der til den aftalte tid går det såmænd fint nok. Når trafikken er så tæt behøver man ikke vente på forsinkede tog i den ene ende, og derfor bliver trafikken ganske stabil, og er stort set kun påvirkelig af fejl og situationer der opstår på denne bane selv.
Jeg har aldrig hørt at nogen har spekuleret på at lave LNJ dobbeltsporet.

Der hvor enkeltspor giver flest problemer er hvor der er fjerntrafik, evt kombineret med nærtrafik, måske også godstrafik. Men den slags baner er jo ikke privat/regionsbaner.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
DSB MK683

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak