Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Klatmaleri, --men af hvad ? --og hvor ?? (Billedegætterier)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 18/3 2012, 16:26 (4433 dage siden) @ Niels Munch

15. april 1971 var en alm. torsdag, så du har nok haft kameraet med på arbejde.

Det er tale om en helsvejst stålvogn med 2,5 m teakboggier, og de nedre vindueshjørner er skarpkantede (ikke rundede). Vognvælgt 37 t.

Altså en Cl-vogn af ældste udformning.

M.v.h.
Niels

--------------------

Der er til gengæld andre, der tager det "rimelig alvorligt" må jeg sige:

Ja, --jeg havde kameraet med på arbejde - også den dag - man ku´ jo aldrig vide, hvad man kom ud for. Som nævnt var det med henblik på, at billederne skulle være forlæg for modelbygning - ikke af mig, men et firma der var interesseret. Det blev dog ikke til noget - nogle vil sige heldigvis (jeg har hørt projektet negativt omtalt mange gange sidenhen) og andre ville nok sige desværre.

[image]

Så Niels har ret ! ! !

Stedet er lige udenfor Centralværkstedets administrationsbygning (man aner et vindue gennem den ene rude), Otto Busses Vej 5, mellem denne bygning og Toldpakhuset, hvor jeg dengang var stationeret.

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=marts-2012


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak