Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

De fattige tager toget og bussen (Jernbanen i dag)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 19/6 2012, 19:42 (4333 dage siden) @ gamle ole

Som fattig studerende - som ikke engang modtager SU - må jeg vel også tilhøre det segment.
Jeg synes dog at det er fedt at køre i tog - især i IC/3 - for man møder en masse sjove mennesker - og søde piger! :-)
Det gør man ikke, når man sidder i kø i sin bil - der kan man til gengæld få en f*ckfinger fra ham i bilen ved siden af, fordi HAN ikke kan ud af at flette ind i køen.
Og i toget kan man læse eller få noget lavet på sin bærbare eller tale i mobilios undervejs - det mås man ikke i sin dytbil, i hvert fald ikke mens den ruller.
Men hvis (når!) jeg begynder at tjene forhåbentlig gode penge næste år, så skal jeg efter knapt fire årtier med cykel og kollektiv trafik have mig en gammel smadderkasse med stjerne på køleren.
Nu har det lunefulde danske klima pustet og regnet på mig i alle de år - nu kan det få en gang dieselos tilbage - dog også dieselos fra toget, da jeg fortsat vil køre i tog i ny og næ, især på længere ture.
Gad vide om de i deres fine, forkromede statistik har husket, at mange af passagerene, der bruger den kollektive trafik, er studerende og pensionister ?. For det giver vel nærmest sig selv, gør det ikke ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak