Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Særtog til Holstebro (Generelt)

af shipmik, 16/7 2012, 18:27 (4334 dage siden)

Er der nogen, der er bekendt med planen for særtog med spejdere til Holstebro i denne uge ? Og er der nogen, der kan hjælpe mig til disse tider og togarter. Det kunne jo være sjovt at se på store tog i Holstebro.

Mvh
Bent Mikkelsen
Shipmik
www.bettynordgas.dk

Avatar

Særtog til Holstebro

af jhcn, Århus, 19/7 2012, 21:33 (4331 dage siden) @ shipmik

Der ankommer ME kl. 10:20 og igen kl. 13:20. Begge gange er der afgang mod syd 25 minutter senere

--
Henrik
[image]

Særtog til Holstebro

af Woodi, 20/7 2012, 15:56 (4331 dage siden) @ shipmik

De tre store spejderrejsedage bliver den 21, 25 og den 29. juli:

1. udrejsedag er lørdag den 21. juli 2012 (cirka 6000 rejsende)
2. hjemrejsedag onsdag den 25. juli 2012 (cirka 600 rejsende)
3. hjemrejsedag søndag den 29. juli 2012 (cirka 5500 rejsende)

Men jeg har hørt rygter om en ME + 6 DD-vogne, noget af et særsyn hvis dette skulle være rigtigt.

--
[image]

Avatar

Særtog til Holstebro +2 billeder

af T. Rithmester ⌂, Struer, 21/7 2012, 12:37 (4330 dage siden) @ Woodi
redigeret af T. Rithmester, 21/7 2012, 12:50

Men jeg har hørt rygter om en ME + 6 DD-vogne, noget af et særsyn hvis dette skulle være rigtigt.

Rygtet var sandt ;-)
Fik ikke taget numre på materiellet :-(
Men på original billedet af ABs'en ser det ud som om det er ABs 7922.

[image]
ME 1523 med 6 DD-vogne i Holstebro med særtog for spejdere til spejderlejer.
21. juli 2012. (thr)

[image]
Formentlig ABs 7922 i Holstebro med særtog for spejdere til spejderlejer.
21. juli 2012. (thr)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Busser til Holstebro

af UTJ, 21/7 2012, 12:57 (4330 dage siden) @ T. Rithmester

[image]

Formentlig ABs 7922 i Holstebro med særtog for spejdere til spejderlejer.
21. juli 2012. (thr)

Men nogle må da forklare at IKKE alle spejdere kan komme med tog hele vejen fra Kiöbenhafn og andre steder til Holstebro, men står af i Fredericia eller Vejle og skal med noget så kettersk som bus..... Er kapaciteten nu på jernbanen så ringe at bustrafik er eneste rigtige løsning på snart sagt alt? Kan man virkelig ikke presse flere tog til Holstebro?
:-(

Busser til Holstebro

af Woodi, 21/7 2012, 13:36 (4330 dage siden) @ Søren Jakobsen

Du har mange flotte billeder på din HP, jeg linker dig videre til anden side. ;)

--
[image]

Busser til Holstebro

af Søren Jakobsen, Randers, 21/7 2012, 13:50 (4330 dage siden) @ Woodi

Du har mange flotte billeder på din HP, jeg linker dig videre til anden side. ;)

Jeg bukker og takker, i næste uge vil jeg forsøge virkeligt at få skippet en masse billeder fra turen ud på siden. Iaften kommer der K-maskine billeder, og imorgen V200 billeder fra Niebull - Dagerbüll. . . .

Busser til Holstebro

af Woodi, 21/7 2012, 13:29 (4330 dage siden) @ UTJ

.. Er kapaciteten nu på jernbanen så ringe at bustrafik er eneste rigtige løsning på snart sagt alt? Kan man virkelig ikke presse flere tog til Holstebro?
:-(

Det skyldes, at området omkring Holstebro er enkeltsporet for tiden og dermed rigeligt belastet for time-trafikken og Regional trafikken.

--
[image]

Busser til Holstebro

af UTJ, 21/7 2012, 13:33 (4330 dage siden) @ Woodi

.. Er kapaciteten nu på jernbanen så ringe at bustrafik er eneste rigtige løsning på snart sagt alt? Kan man virkelig ikke presse flere tog til Holstebro?
:-(


Det skyldes, at området omkring Holstebro er enkeltsporet for tiden og dermed rigeligt belastet for time-trafikken og Regional trafikken.

Det regnede jeg med. Jeg spørger blot om det ikke er et eklatant nederlag for jernbanen - der er jo virkelig brug for mere motorvej, når man ikke på jernbanen kan klare sådan en transportopgave. Resultatet af dette er at der kører halvtomme korte time-tog, mens busvognmændene har kronede dage i opgaven med at transportere op mod 30.000 personer til lejr (ganske vist fratrukket den brøkdel som der kan findes plads til med toget....). Suk.

Busser til Holstebro

af Peter Linaa Jørgensen, 21/7 2012, 23:10 (4329 dage siden) @ Woodi

.. Er kapaciteten nu på jernbanen så ringe at bustrafik er eneste rigtige løsning på snart sagt alt? Kan man virkelig ikke presse flere tog til Holstebro?
:-(


Det skyldes, at området omkring Holstebro er enkeltsporet for tiden og dermed rigeligt belastet for time-trafikken og Regional trafikken.

Det må vist siges at være en forklaring, som ikke helt passer med virkeligheden, da strækningen Vejle-Herning-Holstebro-Struer i forvejen er enkeltsporet, så hvor det ”for tiden” kommer ind i billedet, skal jeg lade være usagt.
Time-trafikken og Regional-trafikken er det samme, da der ”kun” kører ét tog i timen hver vej, at det så skiftevis er et IC3-tog og et Regionaltog er en anden ting, men stadig ”kun” ét tog i timen.
Hvad med lige at konsultere BaneDanmarks hjemmeside med TIB Ø/V, inden man kommer med forklaringer, det kunne jo være, at man blev lidt klogere af det: http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=132

M v h
Peter L J

Busser til Holstebro

af Woodi, 21/7 2012, 23:26 (4329 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Det skyldes, at området omkring Holstebro er enkeltsporet for tiden og dermed rigeligt belastet for time-trafikken og Regional trafikken.


Det må vist siges at være en forklaring, som ikke helt passer med virkeligheden, da strækningen Vejle-Herning-Holstebro-Struer i forvejen er enkeltsporet, så hvor det ”for tiden” kommer ind i billedet, skal jeg lade være usagt.
Time-trafikken og Regional-trafikken er det samme, da der ”kun” kører ét tog i timen hver vej, at det så skiftevis er et IC3-tog og et Regionaltog er en anden ting, men stadig ”kun” ét tog i timen.
Hvad med lige at konsultere BaneDanmarks hjemmeside med TIB Ø/V, inden man kommer med forklaringer, det kunne jo være, at man blev lidt klogere af det: http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=132

M v h
Peter L J

Ok, så måtte det jeg hørte bare være, at den enkeltsporede strækning 33 var for belastet til ME+6DD.

--
[image]

Busser til Holstebro

af Peter Linaa Jørgensen, 21/7 2012, 23:36 (4329 dage siden) @ Woodi

Ok, så måtte det jeg hørte bare være, at den enkeltsporede strækning 33 var for belastet til ME+6DD.

Det tror jeg heller ikke på, for der er faste krydsninger i Vejle, Give, Herning og Holstebro, så der skulle kunne køres et ekstratog i timen. Det, det hele "strander på", er nærmere materielforhold (hvad er der til rådighed af lokomotiver og vogne den pågældende dag) samt peronaleforhold (lokopersonale og togpersonale), og hvordan har spejderne bestilt befordringen? Det er nemlig et større og tidskrævende "arbejde" at få et sådant arrangement til at "hænge sammen".

M v h
Peter L J

Busser til Holstebro

af Woodi, 21/7 2012, 23:42 (4329 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Det tror jeg heller ikke på, for der er faste krydsninger i Vejle, Give, Herning og Holstebro, så der skulle kunne køres et ekstratog i timen. Det, det hele "strander på", er nærmere materielforhold (hvad er der til rådighed af lokomotiver og vogne den pågældende dag) samt peronaleforhold (lokopersonale og togpersonale), og hvordan har spejderne bestilt befordringen? Det er nemlig et større og tidskrævende "arbejde" at få et sådant arrangement til at "hænge sammen".

M v h
Peter L J

Jeg bøjer mig blot ærbødigt i støvet og tager lige en snak med "kilden" ;)

--
[image]

Busser til Holstebro

af Fysikeren, 21/7 2012, 23:42 (4329 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Det kan jeg nemt forestille mig. DSB har jo ikke i dag 100 ældre personvogne og tilhørende lokomotiver i overskud. Tidligere ville man nok have sat Bn ind i sådanne tog.

Bortset fra det, så er banen vel så velforsynet med krydsningsspor, at halvtimedrift ikke burde være et problem, og måske endda lidt ekstra ud over det i en kort periode?

Alene mellem Herning og Holstebro er der fire krydsningsstationer, og ved timedrift behøver man ingen af dem, hvis der krydses i Herning og Holstebro.

Busser til Holstebro

af Søren Jakobsen, Randers, 21/7 2012, 23:27 (4329 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Hvad med lige at konsultere

Nej, nej, nej, dette forums mest aktive skribenter har valgt at tilsidesætte fakta og gætte i stedet. Det er selvfølgelig også nemmere.

Busser til Holstebro

af Niels Munch, 22/7 2012, 03:10 (4329 dage siden) @ Søren Jakobsen

Nej, nej, nej, dette forums mest aktive skribenter har valgt at tilsidesætte fakta og gætte i stedet. Det er selvfølgelig også nemmere.

..... og så er alt ved det gamle, og det er jo egentlig også ganske trygt!

[image]

Busser til Holstebro

af Erik Olsen, 21/7 2012, 16:22 (4329 dage siden) @ UTJ

Da jeg var spejder, gik vi.

Avatar

Busser til Holstebro

af T. Rithmester ⌂, Struer, 21/7 2012, 16:38 (4329 dage siden) @ Erik Olsen

Da jeg var spejder, gik vi.

Det er der stadig nogen der gør.
Et par ungersvende fra Randers har taget turen til fods.
De var i regional-tv i går aftes.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Særtog til Holstebro +2 billeder

af Woodi, 21/7 2012, 13:31 (4330 dage siden) @ T. Rithmester

Rygtet var sandt ;-)
Fik ikke taget numre på materiellet :-(
Men på original billedet af ABs'en ser det ud som om det er ABs 7922.

Pyt med nummeret Rithmester, -
du fik taget hele 2 gode billeder og det skal du have tak for. ;)

--
[image]

Avatar

Særtog til Holstebro +2 billeder

af Jacob Rout, Holstebro, 21/7 2012, 16:46 (4329 dage siden) @ Woodi

Hej

Jeg fik også nogle billeder i Holstebro.

Blev inviteret indenfor i styrevognen af den flinke lokofører.

venlig hilsen
Jacob Rout

Alle billeder, Holstebro, 21-07-2012
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Avatar

Særtog til Holstebro - logistik

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 21/7 2012, 16:51 (4329 dage siden) @ Jacob Rout

Blev inviteret indenfor i styrevognen af den flinke lokofører.

I øvrigt må det vel have krævet lidt planlægning af gennemføre et sådan særtog: Lokomotivføreren har vel skulle være indøvet dels i ME dels i styrevognen dels skulle være strækningskendt. Og den kombination hænger næppe på træerne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Særtog til Holstebro - logistik

af QpoX ⌂, 21/7 2012, 17:58 (4329 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Blev inviteret indenfor i styrevognen af den flinke lokofører.


I øvrigt må det vel have krævet lidt planlægning af gennemføre et sådan særtog: Lokomotivføreren har vel skulle være indøvet dels i ME dels i styrevognen dels skulle være strækningskendt. Og den kombination hænger næppe på træerne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Der kunne jo også bare have været en lods med?

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak