Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Landets Puls - Løgstørbanen (Generelt)

af Erik Kjærgaard, 18/7 2012, 19:52 (4344 dage siden)

Kiggede lige på Landets Puls på:

http://lp.bane.dk/mapcafe/pass_tog.asp

Der er markering for tog i Hj.

Men, er der nogen der ved, hvorfor Banedanmark stadig viser strækningen for Løgstørbanen på deres oversigtskort????

Venlig hilsen

Erik Kjærgaard

Landets Puls - Løgstørbanen

af Peter Linaa Jørgensen, 18/7 2012, 20:04 (4344 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Herr Erik Kjærgaard

Grindstedbanen og Tønder-Tinglev er også med.

M v h

Peter L J

Landets Puls - Løgstørbanen

af Svend, 18/7 2012, 20:06 (4344 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

... samt Randers-Ryomgaard, Skelskør-banen, Gørlev-Værslev, Slagelse-Næstved ..... led selv videre. Men det er da meget hyggeligt :-)

[image]

--
Svend

Landets Puls - Løgstørbanen

af UTJ, 18/7 2012, 20:17 (4344 dage siden) @ Svend

... samt Randers-Ryomgaard, Skelskør-banen, Gørlev-Værslev, Slagelse-Næstved ..... led selv videre. Men det er da meget hyggeligt :-)

[image]

Man sikrer sig vel blot at kunne vise at der ikke kører tog på disse strækninger ;-)

Landets Puls - Løgstørbanen

af Holger Cordtz, Kolding, 18/7 2012, 20:17 (4344 dage siden) @ Svend

... samt Randers-Ryomgaard, Skelskør-banen, Gørlev-Værslev, Slagelse-Næstved ..... led selv videre. Men det er da meget hyggeligt :-)

Ringe - Korinth er også med ;-)

Mvh
Holger Cordtz


[image]

Landets Puls - Løgstørbanen

af andersj, Aalborg, 18/7 2012, 20:26 (4344 dage siden) @ Holger Cordtz

... samt Randers-Ryomgaard, Skelskør-banen, Gørlev-Værslev, Slagelse-Næstved ..... led selv videre. Men det er da meget hyggeligt :-)


Ringe - Korinth er også med ;-)

Mvh
Holger Cordtz


[image]

Og Tommerup-Assens, Middelfart-Strib, Rødekro-Aabenraa, Vanløse-Frederiksberg men røret er ikke med :)

Landets Puls - Løgstørbanen

af Henrik C, Kolding, 18/7 2012, 20:30 (4344 dage siden) @ andersj

rolig nu drenge...

ham med viskelæderet har haft fri de sidste par år!

--
mvh. Henrik C

Landets Puls - Løgstørbanen

af Woodi, 18/7 2012, 20:33 (4344 dage siden) @ Henrik C

De burde i stedet overveje ret kraftigt, at finde anden applikation, denne Java er virkelig kedelig og mange gange direkte ubrugeligt.

--
[image]

Landets Puls - Gørlev-Værslev

af Fysikeren, 18/7 2012, 20:30 (4344 dage siden) @ Svend

Hvornår blev Gørlev-Værslev fjernet? Troede den var væk flere år før Landets Puls blev til.

Tønder Tinglev Banen.

af Bjarne Haldan, 25/8 2012, 12:58 (4306 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Hvad laver man ved banen nu.Hilsen Bjarne

Tønder Tinglev Banen.

af Lars Kongshøj, 25/8 2012, 13:40 (4306 dage siden) @ Bjarne Haldan

Banenedlæggelsesdanmark forsøger vist at få til at nedlægge den helt.

Tønder Tinglev Banen.

af Lars Kongshøj, 25/8 2012, 13:43 (4306 dage siden) @ Lars Kongshøj

Banenedlæggelsesdanmark forsøger vist at få til at nedlægge den helt.

Ups, der røg et lov ud. Få lov til at.

Avatar

Tønder Tinglev Banen.

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 26/8 2012, 00:06 (4306 dage siden) @ Lars Kongshøj

Banenedlæggelsesdanmark forsøger vist at få til at nedlægge den helt.

Jeg tror, at man kan være nogenlunde tryg ved/sikker på, at Banedanmark ikke sådan går rundt og nedlægger jernbaner, uden at den øverste chef for Banedanmark, dvs. transportministeren, har godkendt nedlæggelsen.

Folketinget har i øvrigt for over 40 år siden bemyndiget transportministeren til at nedlægge banen.

Emnet er tidligere behandlet bl.a. her.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Tønder Tinglev Banen.

af Lars Kongshøj, 26/8 2012, 01:19 (4305 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Banenedlæggelsesdanmark forsøger vist at få til at nedlægge den helt.


Jeg tror, at man kan være nogenlunde tryg ved/sikker på, at Banedanmark ikke sådan går rundt og nedlægger jernbaner, uden at den øverste chef for Banedanmark, dvs. transportministeren, har godkendt nedlæggelsen.

Jeg giver ikke noget for de jernbarnefjendske trafikministre vi har haft de sidte ti år.

Og jeg godkender ikke bare trafikministrenes beslutninger, vi vælgere har også lidt at sige.

Folketinget har i øvrigt for over 40 år siden bemyndiget transportministeren til at nedlægge banen.

Emnet er tidligere behandlet bl.a. her.

Undskyld at jeg bringer emnet op igen - er ny her.

Mvh. Lars

Tønder Tinglev Banen.

af Bjarne H, 26/8 2012, 18:00 (4305 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der holder to køretøjer der kan køre på banen,Der hvor en der sage de var noget med kabler o

Tønder Tinglev Banen.

af Allan Støvring-Nielsen, 26/8 2012, 23:24 (4305 dage siden) @ Bjarne H

Der holder to køretøjer der kan køre på banen,Der hvor en der sage de var noget med kabler o

Hvor holder de?

mvh, Allan

Tønder Tinglev Banen.

af Bjarne, 27/8 2012, 17:54 (4304 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Her holder en rendegraver på skindehjul & en gravemaskine på skindehjul hvad laver de.

17

Tønder Tinglev Banen.

af Allan Støvring-Nielsen, 1/9 2012, 23:31 (4299 dage siden) @ Bjarne

Her holder en rendegraver på skindehjul & en gravemaskine på skindehjul hvad laver de.

17

Nu forudsætter du jo at vi ved hvor "her" er ...

Er det i Tønder, Tinglev, Bylderup Bov ... ? Hvor?

mvh, Allan

Tønder Tinglev Banen.

af Bjarne, 2/9 2012, 09:31 (4298 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

De er fra Tønder ø mod jesing.De var to maskiner på skindehjul

Tønder Tinglev Banen.

af jaer, 25/8 2012, 15:37 (4306 dage siden) @ Bjarne Haldan

Der skal lægges noget kabel langs banen.

Og det kræver en del arbejde af forstmæssig karakter, før der kan køres på strækningen med skinnekørende kabelplov.

/Jan

Tønder Tinglev Banen.

af Flemming Jakielski, Rødovre, 25/8 2012, 15:58 (4306 dage siden) @ jaer

Der skal lægges noget kabel langs banen.

Og det kræver en del arbejde af forstmæssig karakter, før der kan køres på strækningen med skinnekørende kabelplov.

/Jan

Ja, ja. Ikke bare MEGET forstarbejde i såvel Bylderup Bov som i Jejsing og resterne af Tønder Øst, men banen er end ikke ført ind på Tønder station efter ombygning sidste år. Sporet ender blindt lige før overkørslen nord for Tønder station. Det bliver vist ikke i vores tid, at der kommer tog den vej. :-(

/Flemming

Tønder Tinglev Banen.

af UTJ, 25/8 2012, 16:12 (4306 dage siden) @ Flemming Jakielski

Der skal lægges noget kabel langs banen.

Og det kræver en del arbejde af forstmæssig karakter, før der kan køres på strækningen med skinnekørende kabelplov.

/Jan


Ja, ja. Ikke bare MEGET forstarbejde i såvel Bylderup Bov som i Jejsing og resterne af Tønder Øst, men banen er end ikke ført ind på Tønder station efter ombygning sidste år. Sporet ender blindt lige før overkørslen nord for Tønder station. Det bliver vist ikke i vores tid, at der kommer tog den vej. :-(

Når væksterne er fjernet er det jo også lettere at fjerne sporet......

Tønder Tinglev Banen.

af Bjarne, 25/8 2012, 19:10 (4306 dage siden) @ UTJ

Hvad er de for kabler der læges

Tønder Tinglev Banen.

af SBRH @, Tønder, 1/9 2012, 00:12 (4300 dage siden) @ Bjarne

Hvad er de for kabler der læges

Det er fiberkabler til sikringsanlæg lang banen. Du kan følge udviklingen her:

https://www.facebook.com/groups/160729552079/

Pt er der skudt kabelrør med ved Leosalle og Ribelandevej i Tønder, ved hovedvej A11 uden for Tønder og ved overkørslen Skovfennen i Rørkær.

Kabler fra Strucksalle til Leosalle er ved at blive nedlagt.

I det omfang min tid tillader det vil jeg løbende lægge nye billeder ud, i takt med at arbejdet skrider frem.

Tønder Tinglev Banen.

af Fysikeren, 1/9 2012, 00:52 (4299 dage siden) @ SBRH

Sikringsanlæg langs med banen? Til hvilket formål på en bane uden trafik? Redundans i tilfælde af et kabel skæres over mellem Tønder og Bramming?

Tønder Tinglev Banen.

af Lars Kongshøj, 25/8 2012, 16:12 (4306 dage siden) @ Flemming Jakielski

Har der ikke på et tidspunkt været noget snak om at føre Niebüll-togene til busstationen?

Tønder Tinglev Banen.

af Fysikeren, 25/8 2012, 18:11 (4306 dage siden) @ Lars Kongshøj

Næppe relevant nu hvor de er gennemgående til Esbjerg.

Avatar

Tønder H-Tønder Ø

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/9 2012, 23:10 (4292 dage siden) @ Flemming Jakielski

men banen er end ikke ført ind på Tønder station efter ombygning sidste år. Sporet ender blindt lige før overkørslen nord for Tønder station

Fra dengang der var forbindelse.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Tønder H-Tønder Ø

af Lars Kongshøj, 9/9 2012, 08:40 (4291 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ribe Landevej må vel være lige vest for Tønder Rutebilstation. Jeg synes at sidstnævnte vil være oplagt at betjene i forbindelse med forbedret betjening af Tønder/Sønderjylland.

Mvh Lars.

Tønder H-Tønder Ø

af Poul Andersen, 9/9 2012, 08:46 (4291 dage siden) @ Lars Kongshøj

Ribe Landevej ligger øst for Rutebilstationen (ex. Tønder Øst).
En bedre sammenhængende trafikbetjening kan opnås ved at flytte Rutebilstationen til Tønder H.
De fleste af togene er gennemgående til og fra Niebüll.

Mvh.
Poul.

Tønder Tinglev Banen.

af Lars Kongshøj, 25/8 2012, 16:00 (4306 dage siden) @ jaer

Der skal lægges noget kabel langs banen.

Og det kræver en del arbejde af forstmæssig karakter, før der kan køres på strækningen med skinnekørende kabelplov.

Er det noget du kan uddybe. Fra de rygter jeg har hørt interesserer BaneDK sig ikke for banen.

Men man kan jo ikke køre på banen hvis den er lukket? Hvad har jeg misforstået?

Mvh Lars

Landets Puls - Løgstørbanen m.fl.

af Erik Kjærgaard, 18/7 2012, 20:37 (4344 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Jeg ville ikke forholde mig til diverse øvrige strækninger, som jeg ikke kender så meget til (om der stadig er spor i en eller anden form eller ej).

Men på Løgstørbanen er der i alle tilfælde ingen jernbaneskinner mere. Bortset fra et lille stykke ved havnen i Løgstør, hvor der stadig ligger spor i asfalten. Ellers er banestykket lavet til cykel- og gangsti.

Og i relation til at vise, at der ingen forsinkelser er på banestrækningerne: for nogle år siden var det nordgående spor i Limfjordstunnelen spærret i længere tid p.g.a. den nedstyrtede bro lige nord for fjorden. Her viste trafikkortet fra vejdirektoratet, at der ingen problemer var med trafikken i det nordgående spor. Der var 3 grønne pile. At så hele tunnelsporet var spærret var der ingen i vejdirektoratet, der tænkte på. På min forespørgsel fik jeg at vide, at pilene viste korrekt; der var ingen problemer med trafikken i tunnelen. Det tror da Fanden, når tunnelen er spærret. Her skal man nok være lidt speciel for at kunne finde en eller anden informationsværdi i en sådan indikation. Også på Banedanmark-oversigten.

Sådan kunne der fortsættes; hvorfor er eksempelvis Mariagerbanen ikke vist på Banedanmark-kortet?

Venlig hilsen

Erik Kjærgaard

Landets Puls - Løgstørbanen m.fl.

af Peter Linaa Jørgensen, 18/7 2012, 20:51 (4344 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Sådan kunne der fortsættes; hvorfor er eksempelvis Mariagerbanen ikke vist på Banedanmark-kortet?

Det er den skam også. Såvidt jeg kan se, er der en lille streg ude til højre mellem Randers og Hobro, så vidt jeg ved, skulle det være der Mariagerbanen er.
Desuden er Vojens-Haderslev også med.

M v h
Peter L J

Landets Puls - Løgstørbanen m.fl.

af Fysikeren, 18/7 2012, 21:28 (4344 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Men Videbækbanen og Bryrup-Vrads mangler! :P

Landets Puls - Løgstørbanen m.fl.

af Winther, Karlskov, 18/7 2012, 22:33 (4344 dage siden) @ Fysikeren

Stille nu !
Dem der beviliger pengene til Banedanmark har ikke opdaget det ennu.;-)
Det er sikkert længe siden de har været udenfor murene. :-D :-D :-D

Bent winther

Landets Puls - Løgstørbanen m.fl.

af KimC, 19/7 2012, 07:58 (4343 dage siden) @ Winther

Stille nu !
Dem der beviliger pengene til Banedanmark har ikke opdaget det ennu.;-)
Det er sikkert længe siden de har været udenfor murene. :-D :-D :-D

Det kan være at de strækninger der er afbildet på kortet er dem BDK tager betaling af Transportministeriet for at vedligeholde... Da strækningen Bramming-Ribe skulle renoveres, fik de jo i første omgang den målt op til at være ca 100 km.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak