Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Viborg remise (Generelt)

af Update, 22/7 2012, 20:21 (4338 dage siden)

Hej alle
Har kigget lidt på nettet og kunne ikke finde noget hvilket matriel der står er der nogen der kunne være behjælplig

Update

Viborg remise

af Jens MO-Møller @, 22/7 2012, 21:21 (4338 dage siden) @ Update

Hvem er "Update"?

Viborg remise

af Update, 23/7 2012, 08:46 (4337 dage siden) @ Casper

Åbenbart ikke

Viborg remise

af Svend, 23/7 2012, 09:25 (4337 dage siden) @ Update

Jo, jo - da. Men risikoen for at få et svar uden indhold er stor, især hvis der er mistanke om at interessen er en anden end sikker opbevaring af jernbanemateriel.

--
Svend

Viborg remise

af Jakob Christensen, 23/7 2012, 09:05 (4337 dage siden) @ Casper

Hvem ved om "update" ikke bare gerne vil vide, hvor der er noget at male på, hvis han nu f.eks er til graffitti!!??
Derfor bryder jeg mig heller ikke om sådanne navne..

Avatar

Viborg remise

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 23/7 2012, 09:44 (4337 dage siden) @ Jakob Christensen

Hvem ved om "update" ikke bare gerne vil vide, hvor der er noget at male på, hvis han nu f.eks er til graffitti!!??
Derfor bryder jeg mig heller ikke om sådanne navne..

Jeg mener nu ikke der er meget i det for grafittimalere at male på nogle tog og vogne der ikke kører.

Det ultimative er at male på tog der kommer rundt i hele landet så mange kan se deres "kunstværker".

Og nu er der sikkert flere der kan fortælle om vogne og lokomotiver under restaurering, som er blevet malet. Det er meget muligt, men for hardcore skal det være tog i regelmæssig drift.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Viborg remise

af Update, 23/7 2012, 10:03 (4337 dage siden) @ Jakob Christensen

Jeg takker for tilliden og lader vær med at bruge forummet mere.....

Viborg remise

af Mogens Jørgensen, 23/7 2012, 12:00 (4337 dage siden) @ Update

Hvad så hvis man nu bruger et navn som dette, der virker mere beroligende og tillidsskabende på visse medlemmer at dette forum? Så er sagen vel en anden.

Viborg remise

af UTJ, 23/7 2012, 13:13 (4337 dage siden) @ Mogens Jørgensen

Nej - maleri og tyveri er nemlig ikke noget vi brugere ser mildt på.

De fleste kender hinanden, enten gennem dette forum eller også på grund af fortid uden for dette. Men generelt er vi hjælpsomme, men flere af os har har haft episoder med observationer af malere og tyve som har lusket rundt i jernbaneomgivelser.

Mange er blevet lukket ind i varmen ved at vise fx billeder af tog (og jo, vi er ret godt til at opsnappe om det er billeder som tredjemand har fotograferet og dermed snuppet fra andre).

Så. jo vi er altid skeptiske, men ikke afvisende.

Viborg remise

af Update/ Jan, 23/7 2012, 14:07 (4337 dage siden) @ UTJ

Mit navn er Jan, jeg vil bare gerne vide hvad der står, fordi jeg skal være i det område i en uge på ferie og så ville jeg bare gerne vide hvad der står, hvis der er noget af interesse ville jeg kigge forbi! :-( men straks tror alle at man skal lave hærværk ..... Så jeg holder mig væk fra forummet fremover

Viborg remise - link til tidligere tråd

af UTJ, 23/7 2012, 14:58 (4337 dage siden) @ Update/ Jan
redigeret af UTJ, 23/7 2012, 15:17

Mit navn er Jan, jeg vil bare gerne vide hvad der står, fordi jeg skal være i det område i en uge på ferie og så ville jeg bare gerne vide hvad der står, hvis der er noget af interesse ville jeg kigge forbi! :-( men straks tror alle at man skal lave hærværk ..... Så jeg holder mig væk fra forummet fremover

Rigtig dårlig ide (at holde sig væk - dit andet spørgsmål om de tre diesellok indikerede at der IKKE var skumle hensigter forbundet med dit spm, men det var svært at afgøre).

Jeg vil foreslå at tage en tur til Randers først (ring til dem i forvejen, DSB Museumstog), for de ved noget om Viborg, men det kræver at du taler med dem 'in persona'. Hvis du skal se noget skal du nemlig også ind i remisen, for mig bekendt er der kun græsstrå uden for remisen. Registrer dig som bruger af forum (øh er du allerede det?) og deltag i vores undertiden ganske fladpandede diskussionner. Du er mere end velkommen.

Tidligere tråd om remisen

Viborg remise - link til tidligere tråd

af KimC, 23/7 2012, 15:36 (4337 dage siden) @ UTJ

Er der noget nyt om sporforbindelsen til remisen stadig er der, eller bliver der?
(Nej, jeg skal ikke ud og stjæle skinnerne)

Viborg remise - link til tidligere tråd

af Erik Olsen, 23/7 2012, 17:13 (4337 dage siden) @ KimC

Man kan vel også male grafitti på skinnerne, men de er måske for små? Svellegrafitti er set før.

Viborg remise - link til tidligere tråd

af KimC, 23/7 2012, 18:12 (4337 dage siden) @ Erik Olsen

Man kan vel også male grafitti på skinnerne, men de er måske for små? Svellegrafitti er set før.

Svelegrafitti, ja. Ja, man har jo endda forsgt sig med svellereklamerm det var ikke så god en ide. Aj, jeg skal passe på med ryggen. Og der er jo heller ikke meget ide i at male grafitti på noget som BDK måske alligevel fjerner inden længe.
Nu er BDK jo ved at få bygget lidt om i Viborg, og så sker det jo at sporskifter som de ikke mener der er brug for bliver pillet op.

Viborg remise - link til tidligere tråd

af John L, 23/7 2012, 23:29 (4337 dage siden) @ KimC

Var i Viborg for små 3 måneder siden, og der skete ikke vildt meget, hvis man gerne vil se tog... På ca en time, så jeg en lint,og det var det. Var lige forbi remisen, og her holdte der to ældre vogne, og (muligvis) noget indenfor, der var intet udenfor.
Ikke den store hjælp men det giver måske et billede :)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak