Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DR på besøg på bjergbanen i dag 8/8-12 (Generelt)

af jiko, 8/8 2012, 22:45 (4324 dage siden)

Hej.

I dag besøgte DR (Danmarks Radio) Lemvigbanen og bjergbanen.
[image]
Stativ til kameraet på frontruden.
[image]
Mikrofonen bag førerrummet.
[image]
Kameramanden og lokoføren på arbejde.

Avatar

DR på besøg på bjergbanen i dag 8/8-12

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 8/8 2012, 23:09 (4324 dage siden) @ jiko

Det må så blive en af de kortere film til DR-HD's togfilm....som vel kommer på de andre kanaler når DR HD nedlægges igen (da DR1 er begyndt at sende HD når der som nu er signal til det).

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DR på besøg på bjergbanen i dag 8/8-12

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 8/8 2012, 23:54 (4324 dage siden) @ Michael Deichmann

Det må så blive en af de kortere film til DR-HD's togfilm....som vel kommer på de andre kanaler når DR HD nedlægges igen (da DR1 er begyndt at sende HD når der som nu er signal til det).

Bare de kommer på bonanza, så er jeg glad :-D
Det er rart at se at der kommer mere materiale, end de 10 første ture. Tør man håbe på, at de også har været på andre sidebaner?
HTJ/OHJ var jo med sidst, ligesom Skagensbanen og Regionstog i Nordsjælland men det kunne være interessant at se ØSJS, Grenåbanen / Odderbanen og lidt fra Lolland / Sønderjylland. Der er strækninger nok endnu, som kan dækkes ind.
Det er nok ikke nemt at montere det store stativ i et damplokomotiv, men en tur på et par af veteranbanerne kunne også være interessant at få med. :-)

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Avatar

DR på besøg på bjergbanen i dag 8/8-12

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 9/8 2012, 07:48 (4323 dage siden) @ BlackThorneDK

HTJ/OHJ var jo med sidst, ligesom Skagensbanen og Regionstog i Nordsjælland men det kunne være interessant at se ØSJS, Grenåbanen / Odderbanen og lidt fra Lolland / Sønderjylland. Der er strækninger nok endnu, som kan dækkes ind.

Bare for god ordens skyld: Det er ikke Regionstog der kører i Nordsjælland, men Lokalbanen :-D

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DR på besøg på bjergbanen i dag 8/8-12

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 9/8 2012, 11:24 (4323 dage siden) @ Michael Deichmann

HTJ/OHJ var jo med sidst, ligesom Skagensbanen og Regionstog i Nordsjælland men det kunne være interessant at se ØSJS, Grenåbanen / Odderbanen og lidt fra Lolland / Sønderjylland. Der er strækninger nok endnu, som kan dækkes ind.


Bare for god ordens skyld: Det er ikke Regionstog der kører i Nordsjælland, men Lokalbanen :-D

Meh, jeg er ikke så lokalkendt derovre. Jeg ville have skrevet deres normale forkortelser, men dem kan jeg heller ikke huske ;-)
HFHJ, GDS og HHGB?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

DR på besøg på bjergbanen i dag 8/8-12

af Svend, 9/8 2012, 12:32 (4323 dage siden) @ BlackThorneDK

Meh, jeg er ikke så lokalkendt derovre. Jeg ville have skrevet deres normale forkortelser, men dem kan jeg heller ikke huske ;-)

HFHJ, GDS og HHGB?

Regionstog RT
Lokalbanen LB (ikke at forveksle med Langelandsbanen :-) )

De nævnte baner (HFHJ, GDS og HHGB samt LNJ) eksisterer ikke længere med deres gamle navne men er alle en del af Lokalbanen.

--
Svend

Avatar

DR på besøg på bjergbanen i dag 8/8-12

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 9/8 2012, 21:50 (4323 dage siden) @ Svend

De nævnte baner (HFHJ, GDS og HHGB samt LNJ) eksisterer ikke længere med deres gamle navne men er alle en del af Lokalbanen.

Ja, inklusive den tidligere DSB linie "Lille nord" ER de Lokalbanen :-)

Man kan også sige alle ikke-S-tog der udgår fra Hillerød + LNJ.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DR på besøg på bjergbanen i dag 8/8-12

af morten t, 9/8 2012, 01:31 (4324 dage siden) @ Michael Deichmann

DR HD og DR1 HD er ikke samme kanal. Hvor har du hørt dr hd lukker?

DR's kanalomlægning

af jiko, 9/8 2012, 08:10 (4323 dage siden) @ Fysikeren

Hej.

Der skal bl.a. filmes på Odderbanen og Hirtshalsbanen. Fortalte ham kameramanden.

DR's kanalomlægning

af morten t, 9/8 2012, 08:21 (4323 dage siden) @ Fysikeren

ok det var jeg ikke klar over. mange tak for link.

Hilsen Morten

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere
DSB MO1816

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak