Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Køreplan gods, Aarhus-Høje T. (Generelt)

af Svend Jensen, 10/8 2012, 13:08 (4310 dage siden)

Hej

Sønnike og jeg vil gerne ud og kigge på tog. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvornår godstogene mellem Aarhus og Høje Taastrup har afgang hhv. ankomst Aarhus H? Det er vist lavet om siden køreplanerne ændredes i juni/juli?

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Lars Kongshøj, 10/8 2012, 14:34 (4310 dage siden) @ Svend Jensen

Hej

Sønnike og jeg vil gerne ud og kigge på tog. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvornår godstogene mellem Aarhus og Høje Taastrup har afgang hhv. ankomst Aarhus H? Det er vist lavet om siden køreplanerne ændredes i juni/juli?

Kører de ikke fra Århus G længere?

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Peter Linaa Jørgensen, 10/8 2012, 14:40 (4310 dage siden) @ Lars Kongshøj

Hej

Sønnike og jeg vil gerne ud og kigge på tog. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvornår godstogene mellem Aarhus og Høje Taastrup har afgang hhv. ankomst Aarhus H? Det er vist lavet om siden køreplanerne ændredes i juni/juli?


Kører de ikke fra Århus G længere?

Aarhus G er nedlagt for et par år siden, så de kører til/fra Aarhus H, hvis de kører. I øvrigt fortsatte togene ned på havnen umiddelbart efter ankomst, og de kom også op fra havnen umiddelbart før afgang.

M v h
Peter L J

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Lars Kongshøj, 10/8 2012, 14:44 (4310 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Aarhus G er nedlagt for et par år siden

Fysisk nedlagt eller administrativt sammenlagt?

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Fysikeren, 10/8 2012, 14:45 (4310 dage siden) @ Lars Kongshøj

Århus H, Århus G og Kongsvang blev lagt sammen til én station for flere år siden.

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Lars Kongshøj, 10/8 2012, 14:55 (4310 dage siden) @ Fysikeren

Århus H, Århus G og Kongsvang blev lagt sammen til én station for flere år siden.

Kongsvang? Det lyder lidt bekendt, var ikke en station jeg husker fra mit arbejde.

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Fysikeren, 10/8 2012, 15:00 (4310 dage siden) @ Lars Kongshøj

Ikke slået op, men mener ret sikkert at huske i nogle gange TKV og TIB at sporskifterne ude ved Odderbanens Kongsvang var en selvstændig station. Den havde reelt samme funktion som Hvidovre Fjern, nemlig at fordele togene mellem Århus H og Århus G. Mener Kongsvang blev nedlagt som station i 1998 i forbindelse med det nye sikringsanlæg.

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Peter Linaa Jørgensen, 10/8 2012, 15:04 (4310 dage siden) @ Fysikeren

Ikke slået op, men mener ret sikkert at huske i nogle gange TKV og TIB at sporskifterne ude ved Odderbanens Kongsvang var en selvstændig station. Den havde reelt samme funktion som Hvidovre Fjern, nemlig at fordele togene mellem Århus H og Århus G. Mener Kongsvang blev nedlagt som station i 1998 i forbindelse med det nye sikringsanlæg.

Til din orientering: Stationen eksisterer stadig, da sporskiftet stadig er der, men prøv at se i TIB, som er frit til gængelig på BaneDanmarks hjemmeside.

M v h
Peter L J

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Fysikeren, 10/8 2012, 15:09 (4310 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Sporskifterne findes skam, men de hører nu direkte under Århus H. Tidligere var de bare en selvstændig station med egne I-signaler, mens dem for Århus lå længere inde (vel omkring dagens SI-signaler?).

Avatar

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Ove Nygaard, 10/8 2012, 16:47 (4310 dage siden) @ Fysikeren

Sporskifterne findes skam, men de hører nu direkte under Århus H. Tidligere var de bare en selvstændig station med egne I-signaler, mens dem for Århus lå længere inde (vel omkring dagens SI-signaler?).

Kongsvang havde i princippet samme funktion som Hannerup mellem Taulov og Fredericia i sin tid (beskrevet i tidligere "tråd" i forum).
Hannerup er også i dag et sporskifte - indgangssporskifte til Fredericia fra syd - , som "fordeler" togene til henholdsvis spor 10 og sporene 2, 3, 4 og 5 og indgår i det samlede sikringsanlæg for Fredericia.

Mvh

Ove

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Peter Linaa Jørgensen, 10/8 2012, 14:45 (4310 dage siden) @ Lars Kongshøj

Aarhus G er nedlagt for et par år siden


Fysisk nedlagt eller administrativt sammenlagt?

Administrativt. Aarhus G bliver brugt til opmagasinering af IC4.

M v h
Peter L J

Avatar

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af jhcn, Århus, 10/8 2012, 18:49 (4309 dage siden) @ Svend Jensen

Hej

Sønnike og jeg vil gerne ud og kigge på tog. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvornår godstogene mellem Aarhus og Høje Taastrup har afgang hhv. ankomst Aarhus H? Det er vist lavet om siden køreplanerne ændredes i juni/juli?

Jeg har ikke sikre oplysninger, og ved ikke noget om ændringer, men prøver alligevel med et input:
Om onsdagen skulle CFL ankomme kl. 12:19, og der er afgang kl. 14:32. Dette er ikke til/fra Høje Taastrup.
DB Schenker Rail Scandinavia har vist en daglig afgang kl. 21:13, dog ikke søndage, samt tilsvarende en ankomst kl. 0:50.
Der er vist også en afgang lørdage kl. 17:01.
Desuden dagligt (minus søndage) ankomst kl. 12:06 og en afgang kl. 7:15.

MEN - og det er et stort men - bare fordi jeg har læst mig til dette, så er det ABSOLUT ikke sikkert at disse tog kører......

Der er helt sikkert andre der ligger inde med betydelig bedre info, så dette er kun et amatør-indlæg!!

--
Henrik
[image]

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Peter Linaa Jørgensen, 10/8 2012, 19:19 (4309 dage siden) @ jhcn

Med hensyn til godstogskøreplaner må jeg henvise til tidligere diskussion i en anden tråd: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=38631
Altså må disse IKKE ofentliggøres!

M v h
Peter L J

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Svend Jensen, 10/8 2012, 19:55 (4309 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Start venligst ikke den diskussion igen! Hvis ikke du vil hjælpe med info undlader du bare.

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Svend, 10/8 2012, 20:13 (4309 dage siden) @ Peter Linaa Jørgensen

Altså må disse IKKE ofentliggøres!

... siger du ;-) Men alle godsoperatører kender - gennem TKG - de øvrige godsoperatørers køreplaner, så de eneste (interesserede) der ikke må kende dem er tilsyneladende hobbyfotograferne, som åbenbart kan misbruge informationerne på det groveste, f eks ved at fotografere godstogene. De fleste hobbyfotografer er imidlertid "romersk katolske" overfor dette, idet de allerede har en pdf-udgave af køreplanen, som rigtig mange har adgang til :-)

--
Svend

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Erik Olsen, 11/8 2012, 13:38 (4309 dage siden) @ Svend

Altså må disse IKKE ofentliggøres!


... siger du ;-) Men alle godsoperatører kender - gennem TKG - de øvrige godsoperatørers køreplaner, så de eneste (interesserede) der ikke må kende dem er tilsyneladende hobbyfotograferne, som åbenbart kan misbruge informationerne på det groveste, f eks ved at fotografere godstogene. De fleste hobbyfotografer er imidlertid "romersk katolske" overfor dette, idet de allerede har en pdf-udgave af køreplanen, som rigtig mange har adgang til :-)

Som udgangspunkt kan en tilfældig person som kommer i besiddelse af en toganmeldelse, ikke gøres ansvarlig for offentliggørelse hvis vedkommende ikke er bundet at forpligtelser gennem sin ansættelse el. lign.

Der er mig bekendt ikke ophavsret på offentlige sagsakter.

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 12/8 2012, 02:25 (4308 dage siden) @ Erik Olsen

Altså må disse IKKE ofentliggøres!


... siger du ;-) Men alle godsoperatører kender - gennem TKG - de øvrige godsoperatørers køreplaner, så de eneste (interesserede) der ikke må kende dem er tilsyneladende hobbyfotograferne, som åbenbart kan misbruge informationerne på det groveste, f eks ved at fotografere godstogene. De fleste hobbyfotografer er imidlertid "romersk katolske" overfor dette, idet de allerede har en pdf-udgave af køreplanen, som rigtig mange har adgang til :-)


Som udgangspunkt kan en tilfældig person som kommer i besiddelse af en toganmeldelse, ikke gøres ansvarlig for offentliggørelse hvis vedkommende ikke er bundet at forpligtelser gennem sin ansættelse el. lign.

Der er mig bekendt ikke ophavsret på offentlige sagsakter.

Det er vel heller ikke forbudt, at stille sig på Bruunsbro med et ur og en notesblok?
Det er selvfølgelig svært at gætte tognummeret på den måde.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Svend Jensen, 10/8 2012, 20:13 (4309 dage siden) @ jhcn

Tusinde tak for brugbar info. Sønnike og jeg er virkelig taknemmelige! Han snakker ikke om andet en tog for tiden!

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Jens V, 10/8 2012, 20:17 (4309 dage siden) @ jhcn

Der er helt sikkert andre der ligger inde med betydelig bedre info, så dette er kun et amatør-indlæg!!

Der ligger en "systemkøreplan" for indenlandske godstog på http://www.bane.dk/visArtikel.asp?artikelID=3016
og da der jo ikke er SÅ voldsomt mange "kanaler" at vælge imellem, kan den måske også bruges...

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af NuRøberJegStoreHemmeligheder, 10/8 2012, 21:07 (4309 dage siden) @ Svend Jensen

GX 9260 Ar-Htå, planafg Ar 21:17, mandage+onsdage
GX 9261 Htå-At, planank Ar 00:50, onsdage+fredage

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Fysikeren, 10/8 2012, 21:09 (4309 dage siden) @ NuRøberJegStoreHemmeligheder

Kun to dage om ugen? Troede det skulle køre på alle hverdage. Ikke gået helt efter planerne eller?

Skal nok holde mund med hvem der har røbet de store hemmeligheder ;)

Køreplan gods, Aarhus-Høje T.

af Svend Jensen, 10/8 2012, 21:44 (4309 dage siden) @ NuRøberJegStoreHemmeligheder

Det undrer godt nok også mig en hel del! Det er mærkeligt for de var altid stort set fyldte efter Mærsk indgik aftaler med andre godsekspeditører (jeg tror endda de kørte med Danske Fragtmænds varer af og til?).

JET er på sporet af dig

af Svend, 10/8 2012, 22:01 (4309 dage siden) @ NuRøberJegStoreHemmeligheder

JET - Jernbanen Efterretningstjeneste - er sikkert allerede på sporet af dig, ivrigt bistået af forskellige meddelere og sympatisører rundt om i landet :-D

--
Svend

JET er på sporet af dig

af Fysikeren, 10/8 2012, 22:02 (4309 dage siden) @ Svend

KK - KøreplansKontoret - har sikkert udsendt falske køreplanet for at fange terroristen på fersk gerning med et klargjort kamera :P

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak