Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strækningen Flensburg-Kiel (Generelt)

af Bent Olsen, 11/8 2012, 17:35 (4320 dage siden)

Jeg holder meget af den naturskønne strækning fra Flensburg til Kiel (over Eckernförde). Er der nogen der vèd hvilke typer tog der kører dèr dags dato?
Kører BR 218 der stadigvæk? (evt. foto)
Mvh Bent :-P

Strækningen Flensburg-Kiel

af Fysikeren, 11/8 2012, 17:51 (4320 dage siden) @ Bent Olsen

Synes det plejer at være Lint jeg ser, når jeg er i Flensborg (for at besøge familien) :)

Strækningen Flensburg-Kiel

af Hedegaard, 11/8 2012, 18:20 (4320 dage siden) @ Bent Olsen

Størstedelen af turene er med Lint, og nogle af dem med BR 628.
BR 218 med "Rotlinge" har jeg kun oplevet i myldretiden, og her kan du godt risikere at man indsætter BR 628 i stedet. Så jeg tror ikke det er fast.

Strækningen Flensburg-Kiel

af Steffen, 11/8 2012, 18:28 (4320 dage siden) @ Bent Olsen

Mellem Flensborg og Kiel kører kun LINT.
Siden december 2011 kører BR 218 ikke længere på strækningen.

Hilsen fra Flensborg,
Steffen

Strækningen Flensburg-Kiel

af Bent Olsen, 12/8 2012, 13:46 (4319 dage siden) @ Steffen

Mange tak for jeres svar. Men vèd I også hvad der er sket med NordOstseeBahns Lint 41 efter at DB Regio har overtaget linierne som de kørte på før? (Kiel/Neumünster/Schleswig/Husum)? Efter hvad jeg har læst kører NOB kun tog på"Marschbahn": Hamburg Altona - Westerland, er det korrekt? Jeg synes de er flotte i deres blå/gule farver.
Mvh. Bent :-)

Strækningen Flensburg-Kiel

af Niels Munch, 12/8 2012, 18:12 (4319 dage siden) @ Bent Olsen
redigeret af Niels Munch, 12/8 2012, 19:12

Frit efter hukommelsen og som vink til de, der har tid at søge videre: NOBs LINT-41 mener jeg er kommet til NWB, der også er et Veolia-domineret foretagende. Hvad der er sket med NOBs Talent-tog, er jeg mere usikker på. I øvrigt er materiellet overvejende leaset.

M.v.h.
Niels

Strækningen Flensburg-Kiel

af nillerdk, 13/8 2012, 10:24 (4318 dage siden) @ Bent Olsen

På grund af natlige reperationer af højbroen i Rendsburg kører CNL-nattoget i nætterne mellem lørdag og søndag over den nævnte strækning indtil slutningen af august. Vistnok trukket af BR 218.
Se her.

Strækningen Flensburg-Kiel

af XAL Olesen @, 14/8 2012, 17:09 (4317 dage siden) @ Bent Olsen

Jeg holder meget af den naturskønne strækning fra Flensburg til Kiel (over Eckernförde). Er der nogen der vèd hvilke typer tog der kører dèr dags dato?
Kører BR 218 der stadigvæk? (evt. foto)
Mvh Bent :-P

BahnExtra kom en et nummer (03/2011) i 2011 hvor samtlige aktiev tyske strækninger blev gennemgået systematisk.

Her er et link direkte til det pågældende nummer:

http://www.eisenbahnwelt.de/zeitschrift.cfm?heft=612&nav=604

Via menupunktet "Online blättern" nede til venstre kan du få en smagsprøve på indholdet. På samtlige KBS'er vises og hvilke selskaber og hvilke togtyper der kører på strækningen.

Jeg købte bladet med tør ikke af reglerne om opretshav m.m. skanne de ønskede sider til dig. Der er meget spændende information i dette nummer.

Strækningen Flensburg-Kiel

af XAL Olesen @, 14/8 2012, 17:20 (4317 dage siden) @ Bent Olsen

Jeg holder meget af den naturskønne strækning fra Flensburg til Kiel (over Eckernförde). Er der nogen der vèd hvilke typer tog der kører dèr dags dato?
Kører BR 218 der stadigvæk? (evt. foto)
Mvh Bent :-P

Og så er der selvfølgelig også altid www.google.dk der kan en hel del når man søger længe nok:

http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_deutschen_Kursbuchstrecken#Region_Hamburg_und_K....

Også her angives selskab på strækningen. Men yderlige underopslag på bl.a. strækningsnavnet vises mere detaljerede (historiske) oplysninger.

Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak