Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny linieføring i Østjylland (Generelt)

af Niekind, 28/8 2012, 08:40 (4285 dage siden) @ Niekind

Hvis de helt store og overordede visioner er at skabe lynhurtige forbindelser mellem Aarhus og Hovedstaden og Aarhus og Odense, så er der da ingen vej udenom en fast forbindelse over Kattegat og en tunnel mellem Bogense og Juelsminde...

Aarhus er jo helt vilde i varmen for at få den faste forbindelse mod øst, så man pludselig kan bo i aarhus og arbejde i København...

Man snakker også utrolig meget om hvordan man får noget af den gennemkørende trafik på motorvejene i Trekantsområdet væk og her vil en tunnel mellem Bogense og Juelsminde måske være en mulighed og denne tunnel kunne selvfølgelig også få to spor.

Ja, det er måske blot luftkasteller, men jeg synes det er mere fremsynet end en ny bro over Vejle Fjord.

Jeg holder hverken med Kolding, Vejle eller Horsens i det her spørgsmål. Jeg mener blot at der bor så mange mennesker i dette område, at man ikke bare kan afskære dem. Allerede i dag er det jo en kompliceret og tidskrævende affære bare at tage toget fra Kolding til Vejle med skift i Fredericia... derfor har man jo også talt om en letbane mellem de to byer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak