Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

tidligere tids Nordpilen og Nordekspress (Generelt)

af Allan Eriksen, 18/9 2012, 21:36 (4275 dage siden)

Der er vel ikke nogen der har billede af Nordpilen før der kom B vognsmateriel og billeder af Nordekspress da den kørte over Fyn Jylland, jeg tænker altså billeder efter Nyborg mod Padborg.

Venlig hilsen

Allan

tidligere tids Nordpilen og Nordekspress

af Ole M. Nielsen ⌂, 19/9 2012, 09:18 (4274 dage siden) @ Allan Eriksen

Der er vel ikke nogen der har billede af Nordpilen før der kom B vognsmateriel og billeder af Nordekspress da den kørte over Fyn Jylland, jeg tænker altså billeder efter Nyborg mod Padborg.

Venlig hilsen

Allan

Lån / køb Banebøgers "Internationale tog via Jylland".

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

Avatar

tidligere tids Nordpilen og Nordekspress

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 19/9 2012, 09:39 (4274 dage siden) @ Ole M. Nielsen

Der er vel ikke nogen der har billede af Nordpilen før der kom B vognsmateriel og billeder af Nordekspress da den kørte over Fyn Jylland, jeg tænker altså billeder efter Nyborg mod Padborg.

Venlig hilsen

Allan


Lån / køb Banebøgers "Internationale tog via Jylland".

For billeder og oplysninger af mere historisk karakter, så kan det varmt anbefales at poste en forespørgsel i "herreværelset" og se, om der er gevinst.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Nordpilen og Nordekspress - ? ang "Herreværelset"

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/9 2012, 10:51 (4274 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

- I du altforbarmende - sigter man nu på at have en loge hvor de mest indkarnerede medlemmer mødes, eller er det bare et forum der sætter fokus på andre ting en det generelle her?

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Avatar

Nordpilen og Nordekspress - ? ang "Herreværelset"

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 19/9 2012, 10:56 (4274 dage siden) @ mhv_vsvt

eller er det bare et forum der sætter fokus på andre ting en det generelle her?

Ja.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Nordpilen og Nordekspress - ? ang "Herreværelset"

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 19/9 2012, 10:59 (4274 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Ok - og tak for info i øvrigt.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Nordpilen og Nordekspress - ? ang "Herreværelset"

af Allan Eriksen, 19/9 2012, 11:01 (4274 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Jeg skal se og huske at kigge efter på biblioteket. og så også prøve herreværelset.

Jeg kunne ikke umiddelbart huske at der var billeder med ældre SNCF vogne i den med internationale forbindelser over Padborg. Men forsøget værd, tak for info.

Venlig hilsen

Allan

Avatar

tidligere tids Nordpilen og Nordekspress

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 19/9 2012, 12:30 (4274 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

"herreværelset"

Jeg melder mig gerne som ophavsmand til dette kælenavn for "det andet forum". Det er kærligt ment, men der var "nogen" der syntes det blev lidt for Facebookagtigt i det alm. forum når nu de gerne vil snakke om gamle dage. Og de er virkelig kapaciteter på dette. Der er ikke det DJK særtog de ikke har været med - i hvertfald mindst een af dem :-)
Jeg nyder at hænge ud derovre - og i disse ikkeryger tider er cigarosen ikke så tung og Chesterfields sofaerne behagelige.

<ironi kan forekomme>

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Avatar

tidligere tids Nordpilen og Nordekspress

af Per Hauberg, 19/9 2012, 18:46 (4274 dage siden) @ Michael Deichmann

-"herrerne" er også tilpas aldersstegne til at kortspillet sjældent afstedkommer hverken højrøstethed eller håndgemæng.
Det er på niveau med DBs 1. klasses lounge, bortset fra at der ikke kommer damer rundt med små forfriskninger...;-)

vh

P.

tidligere tids Nordpilen og Nordekspress

af Svend, 19/9 2012, 19:58 (4274 dage siden) @ Per Hauberg

Det er på niveau med DBs 1. klasses lounge, bortset fra at der ikke kommer damer rundt med små forfriskninger...;-)

Det kunne ellers være forfriskende .....

--
Svend

Veterantog kalender
DSB MY1201 1

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak