Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Skrot IC4-togene allerede nu! (Trafikpolitik)

af BoergeOf61, Randers C, 3/9 2013, 10:23 (3895 dage siden) @ Tolpen

Tror du også på julemanden? ;-)

Til beregninger om rejsetid er brugt "elektriske standardtog". Hvilket blandt andet dækker over ER-tog og Øresundstog. Men mon ikke data for udenlandske tog også findes i systemerne. Leverandørerne leverer givetvis gerne :-)

Endnu har jeg ikke set indikationer af, at udenlandske tog er inddraget i beregningerne.

Der er ikke afsat midler endnu til køb af "Fremtidens el tog", men det ventes at ske fra Finansloven 2015, således at der måske kan skrives kontrakt allerede i 2014 og første tog kan leveres i 2018.

Hvem venter det? Jeg tror snarere, evt. midler til køb af "fremtidens el-tog" skal findes på DSBs budget, hvor der ingen penge er, med mindre Folketinget beslutter udlicitering af togdriften på hovedstrækningerne.

Esbjerg skal betjenes af ER-tog, der frigøres fra Kystbanen gennem køb af nye Øresundstog - samt/eller ved ER-tog, der frigøres ved modernisering af EA-lokomotiverne, der så indsættes med DD-vogne mellem Østerport og Ringsted.

Ok. Jeg vidste ikke, der var planer om køb af nye Øresundstog.

Der indgår ikke i øjeblikket elektriske regionaltog til erstatning for MR (men det kommer nok).

Jeg mangler ikke specielt elektriske regionaltog til erstatning for MR, men bare et eller andet tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak