Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Historie og billeder efterlyses af Harløse stations beboere (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 20/9 2013, 00:58 (3881 dage siden) @ Poul Petersen
redigeret af Erik V. Pedersen, 20/9 2013, 01:19

Jeg er ved at undersøge min slægt, og er stødt på stationsbestyrer Frederik Adolph Rose, samt hans familie, han boede vel i stationsbygninghen? ifølge folketællingerne og andre kilder før 1913 til efter 1934.

Kender i noget familien og er der billeder af dem, den skulle bestå af hustruen Jensine Marie Larsen, datteren Ingeborg Karoline Rose f. 1899, Lauritz Alfred Rose f. 1906 og datteren Lili Rose f. 1913, ved i hvad der er blevet af dem ?

Venlig hilsen
Poul Petersen

-------------------

Selvom det er et lidt "negativt" svar, kan jeg da oplyse, at tidsskriftet / "bogen" "Danmarks Jernbaner, 1933" (hæfte 37) ikke nævner Frederik Adolph Rose.

Der nævnes to andre "Rose´r":

C.C. Rose, pakmester, Fredericia. Født 10. febr. 1884, i nuvær. stilling 1. april 1930.

Ingvard Marius Rose, st.mester i Harboøre. Født 27. dec. 1886 i Vestervig. Banearb. 1. april 1911, st.mester 1. okt. 1919, til Harboøre 1. maj 1931.

Familie ???

Var det negativt ??? så var det i det mindste en oplysning om, at dér var desværre ikke hjælp at hente hér -- der er ellers ofte gode muligheder.

. . . men lidt var der da at hente, --i det mindste en bekræftelse på ansættelsen (omend fornavnet ikke helt passer, og ej heller tiden):

[image]
Harløse station ca. 1930-33, hvor bogen (hæfterne udkom).

Hustruen, Jensine Marie Larsen, --- det kunne måske være hende, der var ekspeditrice og den egentlige "indehaver" af lejeboligen ??? Det synes jo at være en "trice-station".


Håber, at det kan bruges til noget -- trods alt. -- Held og lykke med det !

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=september-2013


[image]

.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak