Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

københavnslufthavn (Trafikpolitik)

af Fysikeren, 31/1 2014, 17:42 (3740 dage siden) @ BlackThorneDK

Der er jo ingen faste definitioner på, hvad hubs, focus city eller hovedlufthavne er. Men kigger man på ruteudbuddet og transfertrafikken, så er der ingen tvivl om, at København slår Oslo, Stockholm, Göteborg og Hamburg.

Københavns Lufthavn er naturligvis interesseret i at tiltrække flyruter og passagerer, og søger åbenbart derfor, at gøre det nemmere at tage toget til lufthavnen, hvilket vel egentlig er fornuftigt nok. Netop Göteborg og Hamburg er det ikke urealistisk på sigt at kunne nå på tre timer med tog fra lufthavnen. SAS' interkontinentale fly har en tendens til at komme lidt i myldretider (hint: tidszoner), så måske man kunne koordinere disse med hurtigtog til Hamburg? Det kunne jo være den slags tanker de går med.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak