Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tak til EVP

af Søndenfjords, 25/1 2011, 14:32 (4843 dage siden)

Jeg synes, EVP og hans bidragydere, Svend B. Jensen, Niels Munch og Per Bjørn Pedersen fortjener en særlig tråd som tak for oprettelsen af filen med Kystbanebilleder på EVP's hjemmeside.
Mange af EVP's fremragende strækningsreportager handler ellers om nedlagte baner, som dermed er blevet reddet fra glemsel, men her er det en eksisterende strækning, der billedmæssigt sikres for eftertiden. Tak for det allesammen!

Det åbner samtidig nye muligheder, nemlig for at skildre strækningerne på andre baner, der heldigvis heller ikke er blevet nedlagt.
Og da EVP og hans bidragydere nu allerede er gået i gang med Nordsjælland, kan vi måske gøres os håb om, at der er tid og kræfter - og billeder - til også at skildre strækningerne på andre nordsjællandske baner - Frederiksværkbanen, Gribskovbanen og Hornbækbanen f.eks.
Og ikke bare stationerne, men navnlig også alle de vigespor til brændepladser, tømmerhandler, grusgrav og teglværk, der f.eks. fandtes på Gribskovbanen.
Mange af dem er heldigvis allerede vist i eksisterende bøger, og Mårum Teglværk er også skildret hos EVP, men måske ligger der flere billeder rundt om i private gemmer.

Man har jo lov at håbe ...
Med venlig hilsen
Søndenfjords


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak