Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EA med dampfløjte

af jmp, 27/1 2011, 04:35 (4841 dage siden) @ Søren Nygaard

Ja, det er en fejl på pågældende side. Dog synes jeg at huske, at lokomotiverne til LSD (Bulgarien) først var en tur i Rumænien og vende. Så billedet kan godt være taget i Rumænien.

Til gengæld er det den ægte vare på det andet link jeg sendte.

Hvem finder ud af omlitreringen hos LSD (Rumænien)?

Hos Bulmarket er det mit indtryk, at det er sket i rækkefølge:

3002 -> 86 001
3003 -> 86 002
3005 -> 86 003
3006 -> 86 004
3008 -> reservedele
3009 -> 86 005

Nogen, der kan bekræfte dette?

Hos LSD (Bulgarien) har de beholdt deres løbenummer:

3013 -> 86 013
3014 -> 86 014
3015 -> kommmer næppe ud at køre
3017 -> 86 017
3019 -> 86 019

Og så lige lidt i småtingsafdelingen: DB Schenker Rail Scandinavia solgte formelt lokomotiverne til moderselskabet i Tyskland, som så "solgte" dem videre til de to LSD'er.

Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924
Det Lolland-Falsterske Jernbane-Selskab 1874 - 1924

Ved Lollandsbanens 50 års jubilæum i 1924 udgav banen denne bog på 110 sider, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1874 til 1924. Teksten er konverteret til HTML.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak