Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Nyt standsningssted ved Vinge på Frederikssundbanen? (Trafikpolitik)

af Erik H, Frederikssund, 1/5 2014, 17:24 (3655 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg bor selv i Frederikssund, og tænker tit på at der tales så meget om en station ved Vinge. Området er temmelig øde på nuværende tidspunkt, men hvis ikke der kommer en station, ja så kommer der nok heller ikke særligt mange virksomheder til området. Man kan også vende det om og sige, er der ingen virksomheder hvorfor så bygge en station! S-banen til Frederikssund eksisterer jo allerede, så det at bygge en station skulle vel være til at overkomme. Jeg tror ikke at der er specielt mange virksomheder der er interesseret i at slå sig ned hvis ikke det er ordentlige trafikforbindelser, hermed taler jeg også om en motorvej, samt en ny forbindelse over Roskildefjord.
Det var trods alt godt at man fra politisk side havde så meget velvilje i 90´erne, at man vedtog at udbygge den enkeltsporede S-bane med adskillige niveauoverkørsler mellem Ballerup og Frederikssund, til dobbeltsporet S-bane uden krydsninger i niveau. Hvis man tænker på området ved Herlev, Skovlunde og Ballerup, ja så ser man der en masse virksomheder der er skudt op omkring S-banen. Det samme vil forhåbentlig ske ved Vinge.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak