Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Togfondsprojekter bliver skudt i gang før tid (kilde ønskes) (Trafikpolitik)

af ulca, 4/6 2014, 13:26 (3621 dage siden) @ Jakob Nielsen

i en storrygende MR hvor motorerne tæsker alt det de kan i et forsøg på at få æsken slæbt op på de 130.. ;-)


Ja, navnlig når MR formentlig kun er gearet til 120 km/t (deres godkendte topfart); men mon ikke det kan nå 130 km/t ned af bakke ... og mon ikke MR når at blive udrangeret inden elektrificeringen er færdig?


Hej
Kan du ikke komme med en kilde til de 120 km/t, så det kan blive rettet på denne side:
http://www.jernbanen.dk/lyntog.php?typenr=9&n=dsb-regionaltog-litra-mr-mrd
Hvor der står at hastigheden er blevet forøget til 130 km/t i 1995-7

Hvilket DSB også skriver under MR-MRD her: http://www.dsb.dk/om-dsb/virksomheden/tog-i-drift/togsaet/

Andre er naturligvis også velkomne. Det kan selvfølgelig også være at det reelt af hensyn til komfort eller meget lang accelerationstid ikke er muligt at kører mere end 120 km/t, det er der nok andre end mig der ved mere om.
Mvh
Jakob

Min fejl; jeg glemte at tjekke flere steder. Jeg fik kun læst den side her på Jernbanen du refererer til, og her læste jeg kun skemaet med diverse oplysninger, hvor der står 120 km/t som topfart. Det burde måske opdateres, og så kunne der tilføjes en kommentar i teksten om at "de var oprindeligt bygget med en topfart på 120 km/t, den blev senere øget til 130 km/t i forbindelse med ombygningen i 1990erne", eller tilsvarende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Danmark set fra en togkupe

Danmark set fra en togkupe. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak