Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

staus, MM9 og 10 (Generelt)

af gamle ole, 17/8 2015, 18:29 (3178 dage siden)

Nogen der kender udgivelsesstatus for de 2 bøger? (hvis man ellers tør spørge:-D :-D :-D


hilsen Ole

staus, MM9 og 10 (kontaktadr)

af h087 ⌂, køge, 18/8 2015, 10:24 (3177 dage siden) @ gamle ole

:-)

hej gl Ole

kontakt til banebøger

baneboger@baneboger.dk

og pr. brev til
bane bøger
Liljehaven 31
2765 Smørum

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

staus, MM9 og 10 (kontaktadr)

af OJK37, 18/8 2015, 10:42 (3177 dage siden) @ h087

Jeg kan da godt give lidt orientering. Allerede til foråret 2016 forventes en ny stærkt udvidet og opdateret udgave af MM4 på gaden; nyt i denne bliver, at LNJ's "Regiosprinter" kommer med.
MM9 - traktorer - arbejdes der sideløbende med, men ingen udgivelsestermin endnu - det er noget af et projekt at finde oplysninger, bl.a. til grundlag for tegninger.
MM10 ligger flere år ud i fremtiden og studie/forfatterkredsen er jo også ved at blive gamle, Ole.;-)
Ole-Jørn

MotorMateriel-bogserien

af John Poulsen, 18/8 2015, 10:35 (3177 dage siden) @ gamle ole

Hermed lidt information om status på MotorMateriel-bogserien:
MM 4.2 - en ny, udvidet og forbedret udgave af MM 4 (Y-tog, MR-tog og Regiosprinter) udsendes i begyndelsen af 2016.
MM 9 om rangertraktorer og motortroljer vil formentlig udkomme i begyndelsen af 2017.
MM 10 om nyt letbygget motormateriel vil næppe udkomme før 2019.

Med venlig hilsen
John Poulsen, Banebøger

MotorMateriel-bogserien

af OJK37, 18/8 2015, 10:43 (3177 dage siden) @ John Poulsen

(Der var "hr. Poulsen" vist hurtigst)

MotorMateriel-bogserien

af gamle ole, 29/8 2015, 14:52 (3166 dage siden) @ John Poulsen

Tak john for god info.
Imponerende at der så meget "guf" at der kan komme en version 2.

Hilsen Ole

MotorMateriel-bogserien

af Poul Andersen, 29/8 2015, 15:19 (3166 dage siden) @ gamle ole

Tak john for god info.
Imponerende at der så meget "guf" at der kan komme en version 2.

Hilsen Ole

Hej Ole

Efter den første MM 4 udkom, gennemgik Y-togene en større levetidsforlængelse med flere ændringer, og MR-togene ombygninger m.m..
Herefter er togenes tid i daglig drift ved at rinde ud, og flere enheder af begge typer er solgt eller ophugget.
- Så der er rigeligt at berette om i den "nye" MM 4.

Mvh.
Poul.

MotorMateriel-bogserien

af gamle ole, 29/8 2015, 17:20 (3166 dage siden) @ Poul Andersen

Ja det var også det eneste jeg kunne forestille mig, og så kommer Regiosprinteren så også med.

Hilsen Ole

MotorMateriel-bogserien

af gamle ole, 3/1 2016, 18:02 (3039 dage siden) @ John Poulsen

Jeg ser at MM4.2 wer sat til at komme i marts 16. holser planen for MJ9 og 10 stadig vans+

hilsen Ole

MotorMateriel-bogserien

af gæst, 3/1 2016, 18:50 (3039 dage siden) @ gamle ole

Jeg ser at MM4.2 wer sat til at komme i marts 16. holser planen for MJ9 og 10 stadig vans+

Henvendelser til forlaget bane bøger kan ske pr. e-mail til

baneboger@baneboger.dk

og pr. brev til
bane bøger
Liljehaven 31
2765 Smørum

MotorMateriel-bogserien

af gamle ole, 4/1 2016, 13:25 (3038 dage siden) @ John Poulsen

Vil der mon være en kortere omtale af Lint og desiro mf i MM-4-2, da der jo også er tale om letbyggede tog med (primært) tysk baggrund, da de jo ikie var omtalt i MM8, da det jo varer noget med MM10 hvor de skulleblive behandlet.
Mht MM9 går jeg ud fra at grænsen mellem rangerlokos og traktorer ligger ved MH. Fra MH og op er det lokos og fra MH og nedad, Ardelt/Frisch, Køf mf er det traktorer?

Hilsen Ole

MotorMateriel bogserien – forlaget informerer

af John Poulsen, 8/1 2016, 19:06 (3034 dage siden) @ gamle ole

Vil der mon være en kortere omtale af Lint og desiro mf i MM-4-2, da der jo også er tale om letbyggede tog med (primært) tysk baggrund, da de jo ikie var omtalt i MM8, da det jo varer noget med MM10 hvor de skulleblive behandlet.
Mht MM9 går jeg ud fra at grænsen mellem rangerlokos og traktorer ligger ved MH. Fra MH og op er det lokos og fra MH og nedad, Ardelt/Frisch, Køf mf er det traktorer?

Hilsen Ole

MotorMateriel bogserien – forlaget informerer

Hos forlaget Banebøger sætter vi naturligvis pris på enhver interesse for vores bøger. Denne tråd tyder dog på et behov for en præcisering (og dermed måske gentagelse af ting, der er skrevet før ;o)) med hensyn til planerne for bogserien MotorMateriel.

Som skrevet (i samme tråd) i mit indlæg af 18/8 er førstkommende bind MM 4.2. Det er en ny, udvidet og forbedret udgave af MM 4. Undertitlen er ”Letbygget motormateriel fra Uerdingen/Duewag.”
Som følge heraf omhandler bogen altså KUN Y-tog, MR-tog og Regiosprinteren (der alle er udviklet/bygget af Duewag).
Bogen udsendes i marts/april 2016. Man kan læse mere på: http://www.baneboger.dk/nyheder.htm

I samme indlæg af 18/8 omtalte jeg de næste bind, som måske her lige skal have lidt flere ord med på vejen:

MM 9, der kommer til at handle om rangertraktorer lige fra de første ”flyvende jernplader” til Köf’erne. Ranger-diesel-lokomotiver er IKKE med, idet de (litra MH, MT, MK og ML) allerede er behandlet i andre bind af MM-serien under de respektive fabrikker.
Forhåbentlig vil MM 9 udkomme en gang i 2017.

Derefter resterer en række nyere togsæt, som vil blive behandlet i MM 10. Dette bind vil således skulle rumme beskrivelser af IC/3 og privatbanernes IC2, Desiro- og LINT-tog samt de italienskbyggede IC4 og IC2 og de indlejede tyske ICE-DT togsæt.
MM 10 vil næppe foreligge før 2019.

Det siger sig selv, at med det store arbejde der resterer, er det på nuværende tidspunkt umuligt at sige noget mere præcist om hvornår MM 9 og MM 10 vil udkomme.
Men man kan altid holde sig orienteret om kommende nyheder via forlagets hjemmeside: http://www.baneboger.dk/nyheder.htm og eventuelt skrive til forlaget på baneboger@baneboger.dk

Det er faktisk nemmere og hurtigere end at stille spørgsmål herom i de i øvrigt udmærkede debatfora på jernbanen.dk.

Mvh.
John Poulsen, Banebøger

MotorMateriel bogserien – forlaget informerer

af gamle ole2, 1/3 2017, 15:25 (2616 dage siden) @ John Poulsen

hej igen.

Skulle der mon pt være nyt om evt udgivelsestidspunkt- udover 1917 mht MM-9?

hilsen Ole

MotorMateriel bogserien – forlaget informerer

af TeamBaumann, Hjordkær, 1/3 2017, 16:20 (2616 dage siden) @ gamle ole2

Du må da lige have lidt TÅLMODIGHED
Det er de berømte 3 T'er

TING
TA'R
TID :-)

tror nok at BaneBøger vil komme med nærmere oplysning og dato, nå det er så vidt.

MotorMateriel bogserien – forlaget informerer

af John Poulsen, 1/3 2017, 17:33 (2616 dage siden) @ TeamBaumann

Kære "gamle Ole"

Som "Team Baumann" ganske rigtig påpeger, så tager ting tid!
MM 9 (om rangertraktorer lige fra de første ”flyvende jernplader” til Köf’erne) når ikke at blive klar til udgivelse i år. For nærværende håber vi på foråret 2018.

Du kan altid holde dig orienteret om kommende nyheder via forlagets hjemmeside: http://www.baneboger.dk/nyheder.htm. Hvis din "drømmebog" endnu ikke er omtalt dér, så er den ikke "lige på trapperne".

Mvh.
John Poulsen, Banebøger

MotorMateriel-bogserien

af gamle ole, 15/4 2016, 17:27 (2936 dage siden) @ John Poulsen

Og jeg formoder at den evt. godsvognsbog næppe kommer i 16. (har et boggavekort der udløber til årsskiftet)

Ole

MotorMateriel-bogserien

af Morten Flindt Larsen, 16/4 2016, 19:00 (2935 dage siden) @ gamle ole

Det gør den ikke, nej.

Med venlig hilsen

M:-)rten


Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak