Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

GM til Køge her til morgen (2 billeder) (Generelt)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 21/8 2015, 09:35 (3172 dage siden)

Jeg tog lige en frisk cykeltur her til morgen for at få billeder af Køge-slæberen.

[image]

STAB MZ 1425 + RSC MZ 1459 + 9 vogne set i km 50,0 (Lille Skensved-Ølby) som G 6755 (Høje Taastrup-Køge).

I baggrunden passerer DSB SA 8166 som tog 60222 (Holte-Køge).

MZ 1425 er ikke udlejet til DB Schenker igen, men var bare med fordi den skulle ned til Contec i Køge.

[image]

Lige inden passerede ContecRail MY 1154 solo mod Køge.


(Billederne kan ses i en bedre opløsning i Flickr ved at klikke på billederne. Virker det ikke, så skyldes det nok du har en internet-browser der er forældet og ikke opdateret)

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Anders ⌂, Copenhagen, 21/8 2015, 09:42 (3172 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Hold da op sikken en morgen... det kunne da være man skulle smutte forbi en dag. Hvordan ser køreplanen ud for disse tog?

Fine fotos

--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Cargoman, 21/8 2015, 11:57 (3172 dage siden) @ Anders

Fede billeder. De bekræfter også, hvad jeg har gået og troet de sidste stykke tid: At banen er farbar mellem Køge og Roskilde, men DSB har alligevel valgt at indsætte busser på hele Lille Syd, fremfor kun mellem Køge og Næstved :-(

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Allan Støvring-Nielsen, 21/8 2015, 12:32 (3172 dage siden) @ Cargoman

Fede billeder. De bekræfter også, hvad jeg har gået og troet de sidste stykke tid: At banen er farbar mellem Køge og Roskilde, men DSB har alligevel valgt at indsætte busser på hele Lille Syd, fremfor kun mellem Køge og Næstved :-(

Helt så enkelt er det nu ikke. Når godstoget kører skal flere spærringer hæves og diverse standsignal stop tavler fjernes. Dels mellem Lille Skensved og Køge og dels på Køge station. Det går an tre gange om ugen, men ikke hver halve time ;o)

Men DSB kunne ha valgt at køre mellem Roskilde og Lille Skensved, men har vel vurderet at det alligevel ville genere størsteparten af passagererne at skulle skifte i Lille Skensved.

mvh, Allan

[image]

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af H N Nielsen, 21/8 2015, 15:07 (3172 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hvor lang tid er 1425 lejet??

Avatar

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 23/8 2015, 11:31 (3170 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Helt så enkelt er det nu ikke. Når godstoget kører skal flere spærringer hæves og diverse standsignal stop tavler fjernes. Dels mellem Lille Skensved og Køge og dels på Køge station. Det går an tre gange om ugen, men ikke hver halve time ;o)

Jeg så en banearbejder kontrollere sporet lige over midnat fredag og MZ'en havde næsten kun lige forladt Køge fredag formiddag ingen man pillede et sporstykke op på ca. 200 meter op lige efter I-signalet og gjorde klar til at ilægge det nye sporskifte.

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af glade-koege ⌂, køge, 23/8 2015, 19:58 (3170 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

https://www.facebook.com/groups/Stogpendlere/

var ude og køre med Litra SA idag og fik taget følgende billedere i farten som kan ses i denne gruppe.. et par opslag nede..

Beklager til dem af jer som ikke er på fb, men har ikke lige mulighed for at smide dem op andre steder..

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Gæst2, 24/8 2015, 09:31 (3169 dage siden) @ glade-koege

Beklager til dem af jer som ikke er på fb, men har ikke lige mulighed for at smide dem op andre steder..

Du kan da gøre det her
[image]

(jeg går ud fra at det er dit billede)

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af BBK, 24/8 2015, 09:37 (3169 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Men DSB kunne ha valgt at køre mellem Roskilde og Lille Skensved, men har vel vurderet at det alligevel ville genere størsteparten af passagererne at skulle skifte i Lille Skensved.

Eller også kunne DSB ikke overskue at skulle køre tog Roskilde-Lille Skensved og så have MQ-uddannelse kørende af lokomotivførere fra Næstved samtidig. Det var den nemmeste løsning med bus på hele Lille Syd for at få personale-kabalen til at gå op.

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af glade-koege ⌂, køge, 24/8 2015, 10:14 (3169 dage siden) @ BBK

sidst jeg hørte mente de at kunder fik nemmere rejsetid ved bus hele vejen end at skifte.. forstår jeg så intet af selv.. er trods alt hurtigere at køre til lille Skensved med tog end med bus.

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af ASN, 24/8 2015, 10:42 (3169 dage siden) @ glade-koege

sidst jeg hørte mente de at kunder fik nemmere rejsetid ved bus hele vejen end at skifte.. forstår jeg så intet af selv.. er trods alt hurtigere at køre til lille Skensved med tog end med bus.

Til gengæld går det så hurtigere med de af busserne, der kører direkte mellem de større byer, og som flertallet af pendlerne benytter. Ikke alle busser kører ind til de små stationer.

mvh, Allan

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Thomas Larsen, 21/8 2015, 18:12 (3172 dage siden) @ Cargoman

Det er så ikke helt rigtigt.
Køge Kyst har gravet sporet op lidt nord for Køge station.
Men jeg kan så ikke forstå at man ikke forbereder udvidelsen af motorvejsbroen, når banen alligevel er lukket.
Ifølge Banedanmark´s netredegørelse, ville det kræve 4 weekendspæringer. Og det kunne man jo passende havde gjort i denne periode.

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af glade-koege ⌂, køge, 21/8 2015, 18:53 (3172 dage siden) @ Thomas Larsen

Planen var også tog Ølby - Roskilde men Banedanmark er bagud med flere ting og DSB for massiv med klager når der holder tog i tomgang på lille skensved/busser så spiller sikkert også ind..

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Bent Jensen, 24/8 2015, 09:03 (3169 dage siden) @ glade-koege

Apropos holder i tomgang, Mr tog holder da tit på Roskilde station uden motoren er i gang og først et par minutter før afgang så bliver de sat i gang.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af ASN, 22/8 2015, 10:32 (3171 dage siden) @ Thomas Larsen

Det er så ikke helt rigtigt.
Køge Kyst har gravet sporet op lidt nord for Køge station.
Men jeg kan så ikke forstå at man ikke forbereder udvidelsen af motorvejsbroen, når banen alligevel er lukket.
Ifølge Banedanmark´s netredegørelse, ville det kræve 4 weekendspæringer. Og det kunne man jo passende havde gjort i denne periode.


Hvad er det der ikke er helt rigtigt?

Allan

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Thomas Larsen, 22/8 2015, 11:10 (3171 dage siden) @ ASN

At man godt kunne kører mellem køge og Roskilde. Og hvis du skulle være i tvivl, så er det regionaltoget jeg taler om.

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af ASN, 22/8 2015, 12:57 (3171 dage siden) @ Thomas Larsen

At man godt kunne kører mellem køge og Roskilde. Og hvis du skulle være i tvivl, så er det regionaltoget jeg taler om.

Nu ved jeg ikke hvilket indlæg du refererer til, da du ikke har citeret indlægget.

Men sporet er ihvertfald Ikke taget op, når godstoget kan komme igennem.

mvh, Allan

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 22/8 2015, 14:34 (3171 dage siden) @ ASN

Nu ved jeg ikke hvilket indlæg du refererer til, da du ikke har citeret indlægget.

Man kan på ethvert indlæg (i øverste linje) se hvilken person man svarer, ovenfor i dette indlæg står @ ASN. Sammenholdt med trådens opbygning (i oversigten) er det meget let at se præcis hvilket indlæg der svares på.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af Anders Larsen, 22/8 2015, 18:43 (3171 dage siden) @ ASN

Nå nej der er ganske farbar :-)


[image]

GM til Køge her til morgen (2 billeder)

af steenth, 24/8 2015, 09:53 (3169 dage siden) @ Thomas Larsen

Men jeg kan så ikke forstå at man ikke forbereder udvidelsen af motorvejsbroen, når banen alligevel er lukket.
Ifølge Banedanmark´s netredegørelse, ville det kræve 4 weekendspæringer. Og det kunne man jo passende havde gjort i denne periode.

Det er an på hvad der skal laves. Spærringer kommer tit ved opstart eller slutning af et arbejde, hvor fx stillads skal sættes op og tages ned. Og det er også an på, om det er plads at sætte arbejdet igang, når også er andre arbejdere tæt ved.


Indsend billederBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak