Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

F 663

af Egon Schmidt, 25/2 2011, 08:16 (4812 dage siden)

Hej.
Da jeg sad og gik mine fotoalbums i gemmen fandt jeg et foto af F 663
fra Odense d.17.4.88 hvor den er på vej til Sjælland er der noget der kende til dens tilstand idag og er der nogen der har fotos af den fra den sidste tid fra den kom til Sjælland.
Egon

F 663

af villy skovborg @, 25/2 2011, 14:39 (4812 dage siden) @ Niels Munch

663 se ud som 826 adskelt men ikke konserveret og står ude i vejr og vind.
Det er så det andet damplokomotiv der forsvinder for dem,nordfynsmaskinen burde for mange år siden have været udlånt til en anden klub som kunne passe på den.

F 663

af Egon Schmidt, 25/2 2011, 15:00 (4812 dage siden) @ villy skovborg

Tja hvad skal man så sige til det de gaber over mere som de kan over komme
det kunne vi jo se på D 826.
Egon

F 663

af Ole P., 25/2 2011, 18:26 (4812 dage siden) @ Egon Schmidt

Jamen hvad så med at i trækker i arbejdstøjet og møder op i de foreskellige jernbaneklubber rundt omkring i landet. Med alle de kloge hoveder der skriver her inde, tror jeg at disse klubber vil sætte stor pris på en ekstra hånd.

F 663

af KimC, 26/2 2011, 02:53 (4811 dage siden) @ Ole P.

Men hvis pågældende klub ikke har muligheden eller viljen til at skaffe de materialer til veje som er nødvendige hjælper det heller ikke.
Jeg har været medlem af en klub hvor kassereren næsten skulle genoplives fordi vi manglede pressenninger, søm og skruer til ca 1000 kr - vi fik dem ikke.
To uger senere købte klubben et totalt ubrugeligt damplokomotiv og ofrede 17000 bare på transporten. Det var der råd til.

F 663

af persi., 26/2 2011, 03:50 (4811 dage siden) @ KimC

Ja det er ærgeligt at kulturministeriet ikke vil støtte de foreskellige klubber økonomosk, Tænk engang hvis man ville bruge omkring 1,5 million kr. om året. så kunne hver klub få ca. 100,000 kr om året i støtte. Det ville nok hjælpe mange slunkne klubkasser rundt omkring i landet.

Det er nok rigtig at nogle klubber skraber materiel til sig, som så desværre aldrig bliver renoveret, men det skyldes måske også at er pågældende materiel først væk, ja så det væk og kan aldrig genskabes.

det er jo meget materiel der er forsvundet, mange typer motorvogne, godsvogne, personvogne m.m. man i dag ærger sig over man ikke har gemt.

Men når man har nogle politiker og andre kulturpersoner der ikke syntes et gammelt lokomotiv er interresant. Men en gammel lerpotte eller noget kedeligt operamusik m.m. det kan man godt yde økonomisk støtte til. Men ikke til veterantog, det måske ikke fint nok, eller også ved de pågældende personer bare ikke nok om denne særpræget og spændende verden.

F 663

af villy skovborg, 26/2 2011, 05:52 (4811 dage siden) @ persi.

Hej Ole P, det er rigtigtt at man ikke skal sige noget hvis man ikke selv bidrager med noget.
Jeg har været aktiv i skelskør - Maribo og Roskillde.
først i Maj har jeg 30 år jubilærum, jeg tror som gennemsnit 6 timer om ugen ofte betydelig mere.
løst regnet 9000 timer,, så kærre Ole jeg mener godt jeg må sige min mening om
damplokomotiverne i køge
skidt med F eren men det er flovt for NFJ maskinen

F 663

af Peter Roland Hansen, 26/2 2011, 17:31 (4811 dage siden) @ villy skovborg

Det bedste der kunne ske var at F 663 maskinen blev leveret tilbage til DSB med tak for lån. Så kunne den anvendes som reservedele til nogle af de kørende F-maskiner. Den er hel håbløs til brug for nutidens intensive drift på de kommercielle jernbanenet NFJ 3 vil være en kæmpeopgave at sætte i stand og man kan stille stort spørgsmål ved dens bevaringsmæssige værdi da der er bevaret flere 1C0 privatbanemaskiner som er i bedre stand

F 663

af lkfsteen, 27/2 2011, 04:23 (4810 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Kan fuldt ud tilslutte mig idéen om at 663 bruges til reservedele !

Men mht nordfyneren, ja køn er den ikke og et stort arb være at få den kører klar, men det er jo en 75 km maskine og vil som sådan kunne følge med, desuden har den en næsten ny fyrkasse, skulle så vidt vides være kommet i 1950 hos Frichs, har selv været inde i den og fin er den:-)

Mvh Steen

F 663

af Egon Schmidt, 26/2 2011, 15:55 (4811 dage siden) @ Ole P.

Hej Ole P.
Jeg også nok jeg gjort mit til da jeg var medlem hos DJK rejst
Land og rige rundt for at hjælpe men efter jeg blev enlig far
så har man nok andet at bruge tiden til,men man må vel har lov til
Hvordan det stå til med de damplokomotiver.
Egon

F 663

af Langelandsbanen, 26/2 2011, 16:31 (4811 dage siden) @ Egon Schmidt

Har lidt Billeder fra Køge, men hvilket Damplokomtiv der er på, ved jeg ikke. Men er der nogen der kan fortælle lidt om de tidliger person vogne? bare for at være lidt off-topic :-)

[image]
Ukendt lokomotiv - Køge 2005

[image]
Ex. Øsjs M10? - Køge 2005 (Styrhus på godsvogn)

[image]
Ukendte personvogne - Køge 2005

F 663

af Steen H Nielsen, 27/2 2011, 05:15 (4810 dage siden) @ Egon Schmidt

[image]ØSJKs juleture F663+F500 Tureby d.18-12.1988.

Indsend billeder
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak