Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skinnepudser ;)

af Johannes Johansem, 26/2 2011, 12:47 (4811 dage siden) @ Christian_3120@hotmail.com

Sjov nok men han bliver jo kørt ned af en MY eller MX er til sidst det kan jeg ikke lige se det sjove i helt andet en at toget kommer så pludseligt at det må være klippet sammen.

Skinnepudser ;)

af Christian_3120@hotmail.com, 26/2 2011, 14:24 (4811 dage siden) @ Johannes Johansem

Ja nu er det jo bare en film, og selvfølgelig er det klippet sammen, man må jo have noget humoristisk sans.
Hilsen Christian

Skinnepudser ;)

af Erik Kjærgaard, 27/2 2011, 11:45 (4810 dage siden) @ Christian_3120@hotmail.com

Synes egentlig det er en yderst malplaceret video at lave - og henvise til. Der er tale om helt og aldeles uansvarlig færden på jernbanespor. Videoen starten uden nogen som helst information om sporspærring eller anden form for sikkerhedsiagttagelse. Personen sidder med ryggen mod bagfra kommende tog i kørselsretningen. Sikkerhedsvest - anden reglementerede sikkerhedsforanstaltninger. NEJ, NEJ.
Der kunne være andre (også fra dette forum (desværre), der i mine øjne kunne finde på noget lignende).
Håber ikke, at en LKF kommer ud for noget sådant.

TÆNK jer dog om (Det er måske meget forlangt, men det er IKKE legetøj).

Skinnepudser ;)

af Henrik Hansen, Vejen, 27/2 2011, 12:21 (4810 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Synes egentlig det er en yderst malplaceret video at lave - og henvise til. Der er tale om helt og aldeles uansvarlig færden på jernbanespor. Videoen starten uden nogen som helst information om sporspærring eller anden form for sikkerhedsiagttagelse. Personen sidder med ryggen mod bagfra kommende tog i kørselsretningen. Sikkerhedsvest - anden reglementerede sikkerhedsforanstaltninger. NEJ, NEJ.
Der kunne være andre (også fra dette forum (desværre), der i mine øjne kunne finde på noget lignende).
Håber ikke, at en LKF kommer ud for noget sådant.

TÆNK jer dog om (Det er måske meget forlangt, men det er IKKE legetøj).

Optagelsen er vist en ældre sag, som var produceret af Danmarks Radio, så DSB har jo nok været indblandet i at lave denne optagelse.

Uansvarlig affærd kan genfindes i mange film. Prøv bare at tænke på 'Olsen Banden på Sporet', hvis man skulle følge samme sikkerhedsfilosofi, så burde man straks brænde samtlige eksemplarer, for at ingen skulle få den ide at 'stjæle' et lokomotiv.

/Henrik

Skinnepudser ;)

af Erik Kjærgaard, 27/2 2011, 13:59 (4810 dage siden) @ Henrik Hansen

Hvis du kører i bil efter en, der kører over for rødt lys, berettiger det jo ikke dig til at gøre det samme.
Jeg mener stadig det er forkasteligt med sådan lempfældig omgang med sikkerheden. Men, måske der her er et emne til en kommende ulykke??

Skinnepudser ;)

af Henrik Hansen, Vejen, 27/2 2011, 14:32 (4810 dage siden) @ Erik Kjærgaard

Hvis du kører i bil efter en, der kører over for rødt lys, berettiger det jo ikke dig til at gøre det samme.
Jeg mener stadig det er forkasteligt med sådan lempfældig omgang med sikkerheden. Men, måske der her er et emne til en kommende ulykke??

Nu må man i dette tilfælde (skinnerpudser) skelne mellem virkelighed og fiktion, hvor optagelsen er ren fiktion, ligesom mit eksempel med Olsen Banden.

Nu er de fleste mennesker heldigvis udstyret med hvad der kaldes en sund fornuft, og det er også de fleste der forstår at drage nytte af den og bl.a IKKE gå rundt ude i sporet uden de nødvendige tilladelser/foranstaltninger eller køre frem for rødt.

Der er selvfølgelig også en restgruppe tilbage, det er drevet af en af dem selv formodet udødelighed, men for deres vedkommende er det nok ikke en optagelse som denne der udfordrer dem - det klare de vist til rigelighed selv, uden hjælp fra hverken Danmarks Radio eller YouTube.

/Henrik

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak