Banedanmarks problemer er isoleret til få hændelser der hurtigt er løst igen, mens DSB's problemer med utilstrækkelig vedligehold og elendig køreplanlægning er noget der berøre kunderne hver eneste dag.
Så vidt jeg husker er ca. en tredjedel af alle forsinkelser begrundet i signalfejl. Så helt bagatelagtigt er det vist ikke. Men øv hvor er det ærgerligt, at også vi (jernbanetosserne) altid skal pege fingre ad den ene og den anden. Det er togpassagererne uvedkommende og løser intet!
Mangel på ICE-TD betyder at 4 myldretidstog er aflyst dagligt og at nogle ICE tog kører uden lokalvogne.
Er det ikke bare DB, der blæser på den aftale, de har med DSB?
IC3 har bremseproblemer og må fx. ikke bruges i regionaltogene Odense-Fredericia pga. de mange nedbremsninger.
Kan det virkelig passe? Er hyppige nedbremsninger fra ca. 120 km/t bedre end nedbremsninger fra 180 km/t i IC-trafik?