Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Alle tog rettidige? (Generelt)

af jmp ⌂, Vejle, 18/1 2016, 08:46 (3046 dage siden)

Her hos mig viser Rejseplanen/Landets Puls alle tog som rettidige. Er det mon et IT-problem hos mig, eller er der andre, der oplever det samme?

Det har stået på siden midt i sidste uge; men jeg har ikke set nogen udmelding fra DSB/Rejseplanen om, at de har problemer.

EDIT: Ser netop, at på Landets Puls er alle tog markeret med grå kant, altså at der slet ingen information er om togene overhovedet.

Jan

Alle tog rettidige?

af glade-koege ⌂, køge, 18/1 2016, 09:43 (3046 dage siden) @ jmp

Korrekt.

Dsb har også sagt der er et problem, rejseplanen har også alt til tiden inkl busser.

Der går en teori på med alle de forsinkelser tør man ikke længere lade disse data være offentligt mere.. Så om der lægger noget spin bag ved jeg ikke, men virker ikke som en fejl der bliver rettet lige foreløbige..

Alle tog rettidige?

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 18/1 2016, 10:45 (3046 dage siden) @ glade-koege

Der går en teori på med alle de forsinkelser tør man ikke længere lade disse data være offentligt mere.. Så om der lægger noget spin bag ved jeg ikke, men virker ikke som en fejl der bliver rettet lige foreløbige..

Det kan jo så også være forklaringen på at den fantastiske oversigt, som engang fandtes på banedanmarks hjemmeside, over tog der var mere en 10 min. forsinket er forsvundet - den udstillede nok DSB manglende evner indenfor togdrift for meget.

Avatar

Alle tog rettidige?

af Ove Nygaard, 18/1 2016, 10:52 (3046 dage siden) @ Henrik Hansen

Der går en teori på med alle de forsinkelser tør man ikke længere lade disse data være offentligt mere.. Så om der lægger noget spin bag ved jeg ikke, men virker ikke som en fejl der bliver rettet lige foreløbige..


Det kan jo så også være forklaringen på at den fantastiske oversigt, som engang fandtes på banedanmarks hjemmeside, over tog der var mere en 10 min. forsinket er forsvundet - den udstillede nok DSB manglende evner indenfor togdrift for meget.

Forklaringen kunne jo også være, at den "allestedsnærværende trafikinformationschef" netop er "allestedsnærværende" i øjeblikket og derfor ikke har tid til at informere om forsinkelser.;-)

Endnu engang gælder:" Næst efter kønsdriften, er jernbanedriften den sværeste at styre i dette land"!:-D

Med vinterlig hilsen

Ove af Erritsø

Alle tog rettidige?

af Eriksen, 18/1 2016, 12:12 (3046 dage siden) @ Henrik Hansen

Jeg syntes du er dum at hører på, og udtaler dig om noget du ikka aner noget om. Mange glemmer at det af og til også er andre faktore der er skyld i forsinkelserne.
Bl.a. banedanmark, sløve passager m.m.

Alle tog rettidige?

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 18/1 2016, 12:35 (3046 dage siden) @ Eriksen

Jeg syntes du er dum at hører på, og udtaler dig om noget du ikka aner noget om.

Det er så din påstand !

Mange glemmer at det af og til også er andre faktore der er skyld i forsinkelserne.
Bl.a. banedanmark, sløve passager m.m.

Prøv at tage at kig på dette indlæg om passagerrettigdighed på Svendborgbanen, det skriger jo til himlen at DSB vedbliver at behandle sine betalende kunder på den måde.

Mig bekendt har banedanmark ikke været indblandet i århundredes dårligste indkøb, nemlig IC4 toget, som dagligt er grund til forsinkelser og aflysninger. Ligeledes har DSB helt selvstændigt formået at 'ødelægge' kystbanen, til dels fordi det er billigere at betale bod for manglede driftsklare togsæt, end at få dem vedligeholdt.

Alle tog rettidige?

af andersj, Aalborg, 18/1 2016, 13:15 (3046 dage siden) @ Eriksen

Jeg syntes du er dum at hører på, og udtaler dig om noget du ikka aner noget om. Mange glemmer at det af og til også er andre faktore der er skyld i forsinkelserne.
Bl.a. banedanmark, sløve passager m.m.

Banedanmarks problemer er isoleret til få hændelser der hurtigt er løst igen, mens DSB's problemer med utilstrækkelig vedligehold og elendig køreplanlægning er noget der berøre kunderne hver eneste dag. Bare se Desiro togene der er de nyeste tog i DSB's flåde har dagligt driftsproblemer pga. mangelfuld vedligehold - det bliver endnu værre når de kommer til Næstved hvor der er langt til værkstedet. IC4 er der altid et eller andet galt med, fx. manglende varme i en vogn, dørene virker ikke, panelerne falder ned, langsom acceleration i fugtigt vejr eller helt nedbrudt så man sender en enkelt MR overbemalet med grafitti.
Mangel på ICE-TD betyder at 4 myldretidstog er aflyst dagligt og at nogle ICE tog kører uden lokalvogne.
IC3 har bremseproblemer og må fx. ikke bruges i regionaltogene Odense-Fredericia pga. de mange nedbremsninger.

--
Mvh Anders

Alle tog rettidige?

af Scharfenberg, 18/1 2016, 20:03 (3046 dage siden) @ andersj

Banedanmarks problemer er isoleret til få hændelser der hurtigt er løst igen, mens DSB's problemer med utilstrækkelig vedligehold og elendig køreplanlægning er noget der berøre kunderne hver eneste dag.

Så vidt jeg husker er ca. en tredjedel af alle forsinkelser begrundet i signalfejl. Så helt bagatelagtigt er det vist ikke. Men øv hvor er det ærgerligt, at også vi (jernbanetosserne) altid skal pege fingre ad den ene og den anden. Det er togpassagererne uvedkommende og løser intet!

Mangel på ICE-TD betyder at 4 myldretidstog er aflyst dagligt og at nogle ICE tog kører uden lokalvogne.

Er det ikke bare DB, der blæser på den aftale, de har med DSB?

IC3 har bremseproblemer og må fx. ikke bruges i regionaltogene Odense-Fredericia pga. de mange nedbremsninger.

Kan det virkelig passe? Er hyppige nedbremsninger fra ca. 120 km/t bedre end nedbremsninger fra 180 km/t i IC-trafik?

Alle tog rettidige?

af andersj, Aalborg, 18/1 2016, 23:47 (3046 dage siden) @ Scharfenberg

Banedanmarks problemer er isoleret til få hændelser der hurtigt er løst igen, mens DSB's problemer med utilstrækkelig vedligehold og elendig køreplanlægning er noget der berøre kunderne hver eneste dag.

Så vidt jeg husker er ca. en tredjedel af alle forsinkelser begrundet i signalfejl. Så helt bagatelagtigt er det vist ikke. Men øv hvor er det ærgerligt, at også vi (jernbanetosserne) altid skal pege fingre ad den ene og den anden. Det er togpassagererne uvedkommende og løser intet!

Mangel på ICE-TD betyder at 4 myldretidstog er aflyst dagligt og at nogle ICE tog kører uden lokalvogne.

Er det ikke bare DB, der blæser på den aftale, de har med DSB?

Jo, fordi det garanteret ikke kan betale sig for DB at holde togene i drift. DB har nok erstatningsmateriel de kan indsætte mellem Hamburg og Puttgarden hvis det skulle blive nødvendigt. Det er selvfølgelig ikke til at vide om DSB modtager kompensation for de manglende togsæt, men uanset hvad så er det ikke noget der gavner pendlerne og det viser at når alle ICE-TD er væk i 2017 bliver materielsituationen endnu mere anspændt.

IC3 har bremseproblemer og må fx. ikke bruges i regionaltogene Odense-Fredericia pga. de mange nedbremsninger.

Kan det virkelig passe? Er hyppige nedbremsninger fra ca. 120 km/t bedre end nedbremsninger fra 180 km/t i IC-trafik?

Ifølge http://lpo-dsb.dk/downloads/DBB/DBB5-2015.pdf side 15 så har DSB Sikkerhed valgt at regionaltogene ikke må køres med IC3. Der er generelt ikke mange oplysninger i sagen da man hos fagforeningen har været nødsaget til at "true" ledelsen hos DSB. Vi skal være glade for at lokomotivpersonalet har en stærk fagforening der går ind for medlemmernes og passagerenes sikkerhed - DSB er ligeglade og lytter sjældent til medarbejderne.

--
Mvh Anders

Alle tog rettidige?

af jmp ⌂, Vejle, 18/1 2016, 11:05 (3046 dage siden) @ glade-koege

Indtil videre vælger jeg at tro, at det er et teknisk problem.

Men jeg ser frem til, at det dur igen. I fredags meldtes et tog jeg skulle med solidt forsinket, så jeg prøvede at lave en alternativ plan; men når man ikke kan se status på andre tog, er det svært.

Jan

Alle tog rettidige?

af glade-koege ⌂, køge, 18/1 2016, 13:20 (3046 dage siden) @ jmp

Infoen skulle vidst være der nu..

landet puls virker ihverfald på min iphone nu..

Alle tog rettidige?/Prøv dette link

af PrebenSk, Varde, 18/1 2016, 13:43 (3046 dage siden) @ Karsten Jensen

De tre tog, der er vist der, har været der den sidste uge.
Kun dato og klokkeslæt i ajourført rettes.

mvh Preben

Alle tog rettidige?/Prøv dette link

af gaest, 18/1 2016, 13:45 (3046 dage siden) @ Karsten Jensen

Prøv dette link til Banedanmark

http://trafikinfo.bane.dk/Trafikinformation/Forsinkelser

Den side giver et godt overblik over forsinkede tog i Danmark.

Venlig hilsen
Karsten Jensen

Den side er der hvis man kender linket. Så vidt jeg kan se er der ikke adgang til siden via meuerne på bane.dk

Alle tog rettidige?/Prøv dette link

af Poul Andersen, 18/1 2016, 14:10 (3046 dage siden) @ gaest

"Ankomst/Afgang fra din station", der anvender samme link, virker heller ikke mere.

mvh.
Poul.

Alle tog rettidige?/Prøv dette link

af Østjyden, 18/1 2016, 15:38 (3046 dage siden) @ Poul Andersen

Fra helt officiel side har jeg fået at vide, at ALLE trafinkformationssider på Banedanmarks hjemmeside er blevet LUKKET mandag den 11. januar 2016 kl. 06:00 på grund af alt for mange fejl på siderne, og der vil IKKE blive oprettet nye trafikinformationssider på hjemmesiden. Banedanmark henviser til Rejseplanen. Man skulle også kunne bruge siden "Følg dit tog" på Banedanmarke hjemmeside.

M v h
Østjyden

Alle tog rettidige?/Prøv dette link

af glade-koege ⌂, køge, 18/1 2016, 16:40 (3046 dage siden) @ Østjyden

Togtid er nok så den tand bedre da rejseplanen undlader en masse info.. Togtid mgl dog langeskov desværre..

Alle tog rettidige?

af BBK, 19/1 2016, 20:58 (3045 dage siden) @ jmp

Her hos mig viser Rejseplanen/Landets Puls alle tog som rettidige. Er det mon et IT-problem hos mig, eller er der andre, der oplever det samme?

Nu har jeg tjekket Rejseplanen app, Landets Puls app og PendlerPal og der vises forsinkelser lige pt.

Jeg kan anbefale PendlerPal-app der kan køres både på iOS- og Android-enheder. Jeg synes det er en overskuelig og meget pålidelig app til hurtig information om afgangstider, forsinkelser og sporbenyttelse for de enkelte tog.

[image]

[image]

[image]

Billige jernbane T-shirts



Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak