Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Kontant: Hemmelige tog-rabatter

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 1/3 2011, 08:01 (4807 dage siden)

DR1 i aften kl. 21:25
Kontant: Hemmelige tog-rabatter
De har et zonesystem, som de færreste forstår. De har en samling emsige kontrollører, som skriver bøder til kunder, der rejser i god tro. Og så skjuler de ofte rabatterne for dig. Er DSB kørt helt af sporet? Kontant kræver en forklaring fra de ansvarlige. Vært: Kåre Quist.

--------------------------------

Avedøre-Svanemøllen: 3 Zoner
Svanemøllen-Avedøre: 2 Zoner
Hvor svært kan det være? ;-)

--
[image]

Kontant: Hemmelige tog-rabatter

af 1146Repratør, 1/3 2011, 12:26 (4807 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy

Kan kun sige at det er det samme i NT´s område i Nordjylland.
EX:
Skal man fra Hirtshals og til Skagen med tog er der 6 Zoner
Skal man fra Skagen til Hirtshals med tog er der 7 Zoner
Skal man samme vej med bus er der kun 5 Zoner begge veje. De 5 Zoner betaler man også kun for med sms billet.. da den ikke kan se og det er tog eller bus man benytter..
Spørg man NT for man intet svar.. kun at sådan er det nu bare..

Kontant: Hemmelige tog-rabatter

af andersj, Aalborg, 1/3 2011, 16:12 (4806 dage siden) @ 1146Repratør

Hej Tommy

Kan kun sige at det er det samme i NT´s område i Nordjylland.
EX:
Skal man fra Hirtshals og til Skagen med tog er der 6 Zoner
Skal man fra Skagen til Hirtshals med tog er der 7 Zoner
Skal man samme vej med bus er der kun 5 Zoner begge veje. De 5 Zoner betaler man også kun for med sms billet.. da den ikke kan se og det er tog eller bus man benytter..
Spørg man NT for man intet svar.. kun at sådan er det nu bare..

Ja, og fra Hjørring til Skagen er der 7 zoner, og fra Hjørring til Frederikshavn er der 6 zoner, dvs. man får turen til Skagen for 9,- ekstra, mens det også koster 9,- mere at stige på toget i Hjørring fremfor i Hirtshals :s

Kontant: Hemmelige tog-rabatter

af re20000, 1/3 2011, 16:31 (4806 dage siden) @ Tommy Nilsson

Og hver region har sine egne takster og forskellige størrelser på zoner og rabatter. Det er derfor rejsekortet ikke kan bringes til at fungere. Tænk hvis man havde besluttet at viske tavlen ren og indføre et enkelt system, der dækkede hele landet. Så havde rejsekortet fungeret for længst og ligeså godt som mange steder i udlandet. Men der var nok for mange kokke.

Nold

Kontant: Hemmelige tog-rabatter

af steenth, 1/3 2011, 17:20 (4806 dage siden) @ re20000

Og hver region har sine egne takster og forskellige størrelser på zoner og rabatter. Det er derfor rejsekortet ikke kan bringes til at fungere. Tænk hvis man havde besluttet at viske tavlen ren og indføre et enkelt system, der dækkede hele landet. Så havde rejsekortet fungeret for længst og ligeså godt som mange steder i udlandet. Men der var nok for mange kokke.

Rejsekortets prisudregning er en af de ting som virker præfekt - Det har virket i flere år.

Det der er problemet er backofficedelen, hvor rejsen skal afregnes med trafikselskaberne og det øvrige bogholderi. Det er ikke lige meget om det er metro, lokaltog, moviabus, S-tog, Arriva, DSB-regionaltog eller DSB-First som modtager betalingen. Og der skal være statisk helt ned til hver busrute - det lægger kommunerne meget vægt på. Og den del har store problemer med kapaciteten.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak